کیفیت مسکن مهر ساخت ایرانی‌ بالاتر از سازندگان ترکیه‌ای

کیفیت مسکن مهر ساخت ایرانی‌ بالاتر از سازندگان ترکیه‌ای

http://www.bananews.irرییس کانون سراسری انبوه‌سازان با تاکید بر نظارت سازمان نظام مهندسی بر ساخت و سازهای مسکن مهر توسط اپراتورهای ایرانی و ترکیه‌ای اعلام کرد: ایمنی ساختمان‌های ساخته شده توسط ایرانی‌ها بیش‌تر است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج رهبر در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این‌که انبوه‌سازان ساخت ۱۵ هزار واحد در شهر جدید پردیس را برعهده گرفته‌اند گفت: ساخت این واحدها دو ماه دیرتر از دیگر فازهای این شهر آغاز شده است.

وی با بیان این‌که پیمانکاران کشور ترکیه ۳۵ هزار واحد در فاز کوزو شهر جدید پردیس را برعهده گرفته‌اند اظهار کرد: ترکیه‌ای‌ها آیین‌نامه‌های خود را برای ساخت مسکن به صورت انبوه دارند و ما در ایران آیین‌نامه‌ی دیگری داریم.

رهبر افزود: درصد میلگردی که انبوه‌سازان ایرانی در واحدهای مهر در هر متر مربع در ساختمان به کار می‌برند از نظر وزنی بیشتر از پیمانکاران ترکیه‌ای است.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به آیین نامه شماره ۲۸۰۰ در ایران در زمینه‌ ساخت و ساز گفت: پیمانکار ترکیه‌ای فعال در فاز کوزو در شهر جدید پردیس تاییدیه ایران را گرفته است اما باز هم نیم نگاهی به آیین‌نامه‌های خود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تفاوت‌های اندک آیین ‌نامه‌ای در ساخت واحدهای مسکن مهر شهر پردیس در دو فاز کوزو و فاز انبوه سازان ایرانی آیا ایمنی و کیفیت مشابه است یا خیر؟ تصریح کرد: از نظر ایمنی آیین نامه‌های ایرانی خیلی بالاتر هستند و اهمیت بیشتری در این زمینه قائل شده‌اند.

رهبر افزود: از نظر ظاهری واحدهای هر دو فاز کوزو و نیز فاز انبوه‌سازان پردیس به یک شکل هستند به طوری که هر دو اسکلتی تونلی بتنی دارند.

 

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان با تاکید بر این‌که سازمان نظام مهندسی به تمامی فازهای در حال ساخت در شهر جدید پردیس نظارت دارد خاطرنشان کرد: در فازی که انبوه سازان ایرانی در حال ساخت هستند، مشاور مستقل علاوه بر ناظرین نظام مهندسی در کارگاه به طور دائم مستقر است.

وی با یادآوری آنکه ساخت ۱۰ هزار واحدی که توسط انبوه سازان ایرانی در حال ساخت است، دو ماه پس از پیمانکار ترکیه‌ای آغاز شده است از افتتاح و تحویل این واحدها قبل از شهریورماه سال ۹۲ خبر داد.

رهبر در پایان اظهار کرد: فندانسیون تمام ۱۰ هزار واحدی که انبوه‌سازان ایرانی در پردیس می‌سازند، ریخته شده است و برخی در مرحله دیوارچینی قرار دارند.

 

 

 

    نظرات