توجه به استانداردها در صنعت هوایی و هوانوردی کشور

توجه به استانداردها در صنعت هوایی و هوانوردی کشور

http://www.bananews.irرییس سازمان هواپیمایی کشور تاکید کرد: هر یک از شش میلیون قطعه مورد نیاز برای هواپیما می‌تواند تعدادی کارگاه داشته باشد که همگی زیر نظر سازمان هواپیمایی کشور فعالیت کنند و استانداردهای آن مورد تایید باشد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمیدرضا پهلوانی در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران در جزیره کیش با یادآوری نوپا بودن صنعت هواپیمایی در کشور گفت: از سال ۱۹۰۳ صنعت هواپیمایی شکل گرفته و پیمان شیکاگو در سال ۱۹۴۴ میلادی مبنای تشکیلاتی شد تا بستری بسیار مناسب برای صنعت هوانوردی شکل بگیرد.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری ایران نیز در سال ۱۳۲۶ شمسی تاسیس شد و به عضویت مراجع سازمان ملل درآمد تا بستر خوبی برای فضای مطمئن را در بخش هوایی ایجاد کند.

رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت: دستورالعمل‌های سازمان هواپیمایی کشور با ۱۸ انکس تصویب شد تا با تطابق تمام نیازمندی‌های این صنعت در زمینه پروازهای ورودی و خروجی، گمرک و تسهیلات فرودگاهی و صنایع وابسته را بنیانگذاری کرده و طبق آن عمل کند.

پهلوانی با تاکید بر این که یکی از وظایف سازمان‌های هواپیمایی کشوری تامین و گسترش امنیت کامل است، نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی را محلی برای به عرضه گذاشتن پیشرفت‌ها در این زمینه دانست.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:‌ در صنعت هوایی و هوانوردی به دنبال آن هستیم تا علاوه بر موارد نظارتی به استانداردهای مورد نیاز در این صنعت توجه ویژه داشته باشیم و شرایط گسترش صنعت هوایی را فراهم کنیم.

 

رییس سازمان هواپیمایی کشور تشویق برای سرمایه‌گذاری را مولفه اصلی برای بسترسازی صنعت هوایی کشور عنوان و خاطرنشان کرد: توجه به نامگذاری امسال به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه انسانی، این وظیفه بر دوش سازمان هواپیمایی کشوری بیش از پیش احساس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ برای انجام وظایف سازمان هواپیمایی کشور در اتحادیه هوا و فضا ۲۰۰ شرکت هواپیمایی حضور دارند و سازمان هواپیمایی با مشارکت کامل با این اتحادیه، استانداردسازی صنایع هوایی را مهیا می‌کند که این عمل تاکنون نیز انجام شده است.

پهلوانی توان تولیدات ملی در عرصه صنعت هوایی در کشور را بسیار گسترده خواند و افزود: شاهد تولیدات داخلی در صنعت هوایی هستیم که باید گسترده شوند.

رییس سازمان هواپیمایی کشور معتقد است تمام توانمندی‌های صنعت هوایی کشور در یک مرکز عرضه شود تا مورد بازدید قرار گرفته و خرید شود که یکی از این مراکز نمایشگاه امروز کیش است.

وی با اشاره به تولیدات قطعاتی همچون شیشه‌های استاندارد هواپیما که در کشور تولید می‌شود افزود: در مورد قطعات مصرفی همچون لاستیک و ترمز نیز باید به سازندگان کمک کرد تا توانمندتر باشند.

 

 

 

    نظرات