حادثه ای که می رفت لقب فاجعه بگیرد/ بی توجهی به رفع نواقص خرم زال

حادثه ای که می رفت لقب فاجعه بگیرد/ بی توجهی به رفع نواقص خرم زال

www.BanaNews.irبی توجهی به رفع مشکلات آزاد راه خرم آباد - پل زال از جمله نبود روشنایی، عدم وجود تابلوهای راهنمایی و خلا حضور پلیس راه شامگاه گذشته منجر به حادثه ای شد که در پی آن ۱۰ امدادگر مشغول امدادرسانی مجروح شدند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شامگاه گذشته آزاد راه خرم آباد - پل زال شاهد حادثه تلخی بود که در آن حدود ۱۰ امدادگر و مامور آتش نشانی مجروح شدند تا بازهم قصه تکراری آزاد راه خرم زال و نواقص همیشگی آن روی زبانها بیفتد.

حوالی ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه شب گذشته بود که در پی تصادف در محور خرم آباد - پل زال ماموران آتش نشانی خرم آباد و امدادگران اورژانس پلدختر برای نجات حادثه دیدگان راهی آزادراهی شدند که از آن این روزها تعبیر به قتلگاه می شود!

در این حادثه یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه تریلی از پشت برخورد کرده و این امر موجب مجروح شدن راننده اتوبوس و کشته شدن کمک راننده می شود.

این حادثه هر چند که در جریان آن تلفات چندانی جز کشته شدن کمک راننده به همراه نداشت ولی می رفت تا به یکی از بزرگترین فاجعه ها در محورهای مواصلاتی کشور تبدیل شود.

دقایقی بعد از حادثه با اطلاع به آتش نشانی و مرکز اورژانس، نیروهای آتش نشانی شهرداری خرم آباد راهی آزاد راه می شوند و از طرف دیگر نیز نیروهای اورژانس خود را به محل حادثه می رسانند تا به کمک حادثه دیدگان بشتابند.

این در حالیست که بارها امدادگران از روند امدادرسانی در آزاد راه به دلیل مشکلاتی چون نداشتن چراغ روشنایی و تابلو راهنما ابراز گلایه کرده بودند که این بار این نواقص منجر به حادثه ای شد که در آن ۱۰ امدادگر مجروح شدند.

پس از اینکه امدادگران به سختی محل حادثه را در طول آزاد راه پیدا می کنند مشغول امداد رسانی می شوند در حالیکه به دلیل نبود روشنایی در آزاد راه و همچنین عدم حضور پلیس راه محور یاد شده مسدود نمی شود و این امر موجب به مخاطره افتادن جان امدادگران، مردمی که برای کمک به محل حادثه آمده بودند و دانش آموزانی که از اتوبوس راهیان نور پیاده شده بودند، می شود.

در حالی که کار امدادرسانی توسط نیروهای آتش نشانی و اورژانس - در سراشیبی آزاد راه - در حال انجام است یک دستگاه تریلی به دلیل نداشتن دید کافی ناشی از نقص روشنایی در مسیر آزاد راه به اتوبوس حادثه دیده برخورد می کند و همین امر موجب مجروح شدن امدادگران حاضر در محل و برخی اهالی می شود.

در این حادثه به گفته یک منبع آگاه هشت نفر از نیروهای آتش نشانی و دو نفر از نیروهای اورژانس دچار حادثه می شوند که هم اکنون برخی از این افراد در بیمارستان خرم آباد به دلیل شکستگی بستری هستند.

این وضعیت در حالی رخ می دهد که تاکنون بارها رسانه های مختلف از نبود روشنایی کافی در آزاد راه و همچنین عدم وجود تابلوهای راهنما انتقاد کرده اند و از طرف دیگر در این حادثه خلا حضور پلیس راه در این محور به وضوح مشاهده می شود.

این حادثه تلنگری بود برای متولیان آزاد راه که در صورت عدم رفع نواقص پروژه ای که قرار بود برای مسافران این محور پیام آور ایمنی و سلامت باشد این محور می تواند به قتلگاه تبدیل شود، قربانگاهی که معلوم نیست قربانیان بعدی آن چه کسانی خواهند بود.

یکی از شاهدان حادثه به خبرنگار مهر می گوید که حتی برای پیدا کردن امدادگران و نیروهای آتش نشانی آسیب دیده در محل آزاد راه که بر اثر شدت ضربه در گوشه و کنار آزادراه افتاده بودند با سختی زیادی مواجه بودیم.

وی می گوید که عدم وجود حتی یک تابلو که دوربرگردان آزاد راه را نشان دهد موجب گمراهی خودروهای امدادی و کندی در روند امدادرسانی در آزاد راه شده است و در صورتیکه در حوادث بزرگتر و حادتر شاهد این موضوع باشیم معلوم نیست چه بلایی سر مجروحان حادثه می آید.

این در حالیست که حتی برخی شنیده ها حاکیست که ماموران عوارضی برای حضور خودروهای امدادی در سطح آزاد راه نیز اقدام به متوقف کردن خودرو و اخذ عوارض می کنند که در صورت صحت این موضوع باید بر وضعیت این آزاد راه فریاد تاسف سر داد.

آنچه مردم و مسافران این محور مواصلاتی از متولیان این آزاد راه چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی انتظار دارند این است که هر چه زودتر برای رفع مشکلات و نواقص یاد شده از جمله ایجاد تابلوهای راهنمایی، تامین روشنایی آزاد راه و همچنین ایجاد زیرگذر استاندارد اقدامات لازم را به عمل آورند و از سوی دیگر پلیس راه نیز باید خلا حضور خود در این آزاد راه پرتردد را هر چه سریعتر پر کند.

این بار آزاد راه شاهد مجروح شدن ۱۰ امدادگر ایثارگر بود که برای نجات حادثه دیدگان فاصله زیادی با مرگ نداشتند، معلوم نیست دفعه بعدی چه اتفاق دیگری خواهد افتاد و این بار چه کسانی تاوان این بی توجهی را پس می دهند.

 

 

 

    نظرات