به‌توافق نرسیدن با سرمایه‌گذار چینی برای توسعه فرودگاه امام (ره)

به‌توافق نرسیدن با سرمایه‌گذار چینی برای توسعه فرودگاه امام (ره)

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اعلام اینکه در حال حاضر بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در فرودگاه امام (ره) در حال انجام است، از به نتیجه نرسیدن با سرمایه‌گذار چینی برای توسعه فاز دو فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمود رسولی‌نژاد در نشست خبری در حاشیه سومین نمایشگاه راه و شهرسازی در پاسخ به خبرنگار  ایسنا، درباره توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: درحال حاضر بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان پروژه توسط بخش خصوصی به شکل BOT و BLT انجام می‌شود.

وی افزود: خرداد ماه گذشته سالن CIP فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

رسولی‌نژاد گفت: پیشنهاداتی برای سرمایه‌گذاری ساخت فاز دو فرودگاه امام خمینی (ره) از سوی سرمایه‌گذار چینی داشتیم اما به نتیجه نرسید. درحال حاضر سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی در این بخش را بررسی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌های کشور را ۲۲۰۰ میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: یک سوم این مبلغ به صورت چک‌های اقساطی دریافت شده و بقیه را پایان سال جاری قسط‌بندی می‌کنیم که امیدواریم با افزایش نرخ بلیت شرکت‌ها عزم جدی‌تری برای پرداخت بدهی خود داشته باشند.

 

وی با تاکید بر این‌که شرکت فرودگاه‌های کشور درآمد هزینه‌ای است و در حال حاضر مشکلات جدی دارد گفت:‌ ماهیانه ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه در شرکت وجود دارد که از محل شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی و نیز اجاره اماکن تامین می‌شود اما مشکل ما فقط ایرلاین‌های داخلی هستند.

رسولی‌نژاد با بیان این‌که هر فرودگاهی کشش نوع خاصی از هواپیماها را دارد گفت: ممکن است در برخی فرودگاه‌ها نوعی از هواپیما امکان نشست و برخاست نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: در طول هشت ماهه ابتدایی امسال ۲۴۹ هزار و ۸۹۶ پرواز انجام شده است و طی آن ۳۰ میلیون و ۹۳۲ هزار مسافر جابه‌جا شد‌ه‌اند که شش میلیون مسافر آن خارجی هستند.

وی از راه‌اندازی مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی به صورت آنلاین و زنده خبر داد و گفت: در این مرکز ضمن استفاده از بهترین اساتید کشور از برترین امکانات و تکنولوژی‌های آموزشی در بستر وب استفاده می‌شود.

 

 

 

    نظرات