نرخ بلیت قطارهای رجاء افزایش چندانی نداشت

نرخ بلیت قطارهای رجاء افزایش چندانی نداشت

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجاء اعلام کرد: در افزایش اخیرا قیمت بلیت‌ قطارها، نرخ بلیت قطارهای رجاء افزایش چندانی نداشته است و قیمت تمام شده رجاء با قیمت فعلی بدون در نظر گرفتن سود، ۵۲ درصد پایین‌تر از نرخ تمام شده بلیت‌ها است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ناصر بختیاری در نشتی خبری در حاشیه سومین نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته در ارائه آماری درباره فعالیت هشت ماهه سال جاری رجاء گفت:‌ در این مدت ۱۹٫۶ میلیون نفر توسط شبکه ریلی جابه‌جا شده‌اند که ۱۳٫۹ میلیون نفر توسط رجاء بوده است.

وی درباره ضریب اشغال قطارها گفت: حدود ۸۷٫۳ درصد کل ضریب اشتغال بوده است که این رقم در شرکت رجاء به ۸۴ درصد می‌رسد.

بختیاری با بیان این‌که سهم رجاء از جابه‌جایی مسافر در کشور ۷۰ درصد مسافران ریلی است گفت: نرخ بلیت در قطارهای رجاء افزایش چندانی نداشته است.

مدیر عامل شرکت قطارهای مسافری رجاء بلیت‌های این شرکت‌ را سه دسته عنوان و اظهار کرد: نرخ برخی از آن‌ها که به بخش خصوصی نزدیک بود قبلا ۱۵ درصد فاصله داشت و در این بخش افزایش چندانی صورت نگرفته است.

 

وی با بیان این‌که از سال ۸۳ تا سال گذشته به خاطر سیاست‌های دولت بلیت‌ مسیرهایی از رجاء تغییر قیمت چندانی نداشته است که ضریب اشغال آن‌ها محدود است، افزود: بخش سوم بلیت‌های رجاء فاصله نرخ‌شان با قیمت تمام شده بیش از ۴۰۰ درصد است و آن‌ها در افزایش قیمت بلیت طی روزهای اخیر، افزایش چندانی نداشته است؛ به طور مثال قطار ورامین از ۲۵۰ تومان به ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

بختیاری انواع قطارهای رجاء به پنج دسته تقسیم کرد و گفت: دسته اول قطارهای رجاء بلیتی کمتر از ۵۰۰۰ تومان دارند که شامل ۲۰ قطار می‌شود و ۲۶ درصد از کل قطارهای رجاء هستند. دسته دوم بین پنج تا ۱۰ هزار تومان است که ۱۵ قطار از کل قطارهای رجاء است.

مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجاء افزود: دسته سوم قطارهای رجا بلیتی بین ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان دارند که ۱۸ قطار را شامل می‌شود و سهم ۲۳ درصدی از کل قطارهای رجاء دارد. همچنین ۹ قطاررجاء بلیت ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار تومانی دارند که ۱۲ درصد کل ناوگان این شرکت بوده و نیز ۱۶ قطار رجاء که نرخ بلیت بالای ۲۰ هزار تومان دارند شامل ۲۱ درصد از سهم قطارهای شرکت رجاء می‌شود.

 

 

 

    نظرات