لزوم توسعه صدور خدمات فنی - مهندسی حمل‌ونقل و مسکن

لزوم توسعه صدور خدمات فنی - مهندسی حمل‌ونقل و مسکن

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی در تذکر به خود و دیگر مسوولان امر گفت: باید روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را در جهت صدور خدمات فنی - مهندسی حمل و نقل و مسکن و شهرسازی توسعه دهیم و در این زمینه حضوری جدی داشته باشیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد در اختتامیه سومین نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته با اشاره به نام‌گذاری ۲۶ اذر به عنوان روز حمل و نقل تاکید کرد: ولایت‌پذیری در بخش حمل‌ونقل وجود دارد و همین امر باعث پیشرفت امور شده است.

وی به حمایت از بخش خصوصی اشاره و اظهار کرد: دشمنان با برخورد سخت با مردم ایران به دلیل وجود فرهنگ شهادت و ایثار و به برکت مقام معظم رهبری نتوانستند کاری از پیش ببرند بنابراین عرصه اقتصاد را به مردم تنگ کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: باید از بخش خصوصی حمایت کنیم، ضمن آنکه این بخش به ما اعتماد کرده‌اند و با همکاری دولت و بخش خصوصی بالندگی جمهوری اسلامی ایران را پیش ببریم.

نیکزاد با اشاره به تمام بخش نامه‌های تاکیدکننده بر فعالیت بخش خصوصی گفت: تاکنون بخش خصوصی به ما اعتماد کرده است و می‌توان در ادامه به پیشرفت روز افزون امیدوار بود.

 وی به توسعه صنعتی در زمینه تولید مصالح اشاره و اظهار کرد: زمانی ۳۶ میلیون تن سیمان در کشور تولید می‌شد اما محتاج سهمیه‌بندی بودیم که در ۷٫۵ سال گذشته تولید سیمان به ۸۰ میلیون تن رسید و فولاد نیز از تولید ۱۰ میلیون تن تا ۲۲ میلیون افزایش یافت و به این ترتیب کارگاه‌های تولیدی که پیش از این لنگ مصالح بودند، می‌توانند اهمیت این پیشرفت را درک کنند و توسعه صنعتی در زمینه مصالح را باور کنند.

وزیر راه و شهرسازی از نیروهای خودباور و متخصص در زمینه حمل ونقل یاد کرد و گفت: به جز دو یا سه بخش حمل‌ونقل در دیگر بخش‌ها امور به دست توانمند شرکت‌های داخلی قابل انجام است و کارهای بزرگی انجام شده که دستاوردهای ارزشمندی از سوی دانشجویان و دانش ‌آموزان ارائه شده است.

نیکزاد به نسل جدید شکل گرفته حاضر در مدیریت دولتی و خصوصی اشاره کرد و گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم نسل جدیدی وارد عرصه مدیریت شده که از افتخارات نظام است و ما به دنبال کوچک کردن بدنه دولت هستیم و می‌خواهیم با واگذاری کارها به بخش خصوصی چرخ توسعه را بیشتر بچرخانیم.

وی ظرفیت تشکل‌های مهندسی را باعث مباهات دانست و گفت: ایران در تولید ماشین‌ها و وسایل مربوط به کارهایی در بخش راه و شهرسازی در رتبه خوبی قرار دارد. زمانی که در کمیسیون‌های اقتصادی خارجی شرکت می‌کنیم آن‌ها از ما توقع انجام کار دارند و ما می‌توانیم با پشتوانه شرکت‌های خصوصی و دولتی فعال در زمینه انبوه‌سازی و راهسازی و نیز آموزشی و نوآوری و درجایگاه پیمانکاری خدماتی را به طرف خارجی ارائه کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با تذکر به خودم می‌گویم باید روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود را در جهت صدور خدمات فنی، مهندسی در حوزه حمل ونقل و مسکن و شهرسازی توسعه دهیم و در این زمینه حضوری جدی داشته باشیم.

 

 

 

    نظرات