ادامه ثبت‌نام مسکن ویژه/ بیش از ۲ هزار نفر واجد شرایط مسکن ویژه تهران

ادامه ثبت‌نام مسکن ویژه/ بیش از ۲ هزار نفر واجد شرایط مسکن ویژه تهران

http://www.bananews.irرییس سازمان ملی زمین و مسکن از ادامه ثبت نام مسکن ویژه تهران خبر داد و گفت: بیش از دو هزار نفر واجد شرایط مسکن ویژه تهران هستند که می‌توانند از طریق بانک‌های عامل نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد مهرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به برنامه پیش‌بینی شده ۴۰۰۰ واحد مسکن ویژه تهران اظهار کرد: تاکنون ۳۲۸۶ واحد در مرحله ساخت هستند که عملیات ثبت‌نام آنها در حال انجام است.

وی افزود: از مجموع ثبت‌نام شدگان ۲۴۵۰ نفر واجد شرایط هستند که می‌توانند از طریق بانک‌های عامل نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

مهرآبادی با اشاره به ظرفیت ثبت‌نام واحدهای مسکن ویژه تهران گفت: این طرح با ظرفیت ۴۰۰۰ واحد مسکن ویژه تنها در استان تهران اجرا می‌شود.

مهر آبادی در سومین نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته که هفته گذشته برگزار شده بود در پاسخ به ایسنا مبنی بر اینکه آیا طرح مسکن ویژه در شهرهایی جز تهران اجرا می‌شود یا خیر؟ گفته بود "به دلیل اینکه از طرح مسکن ویژه در تهران استقبال نشد در شهرهای دیگر این طرح را اجرا نمی‌کنیم."

متقاضیان مسکن ویژه تهران از اول مهرماه می‌توانستند در یکی از شعب بانک مسکن حساب باز کنند و در سامانه maskanmehr-tehran.net ثبت‌نام کنند و شهریورماه امسال زمان آغاز واریز ۲۰ میلیون تومان به عنوان اولین قسط از ۸۰ میلیون تومان اقساط برای ثبت‌نام در طرح مسکن ویژه تهران بود.

در این طرح که بیش از ۲۲۰۰ نفر به عنوان متقاضی حساب ۲۰ میلیون تومانی برای آن باز کردند، قرار است متقاضیان چهار قسط در فاصله ۹ ماه و در مجموع ۸۰ میلیون تومان پرداخت کنند و پس از آن دیگر هزینه‌های ساخت و زمین را در اقساط کمتر از یک ماه بپردازند.

مسکن ویژه تهران به عنوان مکمل طرح مسکن مهر و تلقی شده و از سوی وزیر راه و شهرسازی برای پاسخ به نیاز آن دسته از تهرانی‌هایی است که نمی‌خواهند از شهر خارج شوند.

این طرح در ۴۴۰۰ واحد کلید خورد و به صورت بلوک‌بندی در بلوار یاس تهرانسر ساخته خواهد شد.

درصورتی‌که به گفته سرپرست مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی، هدف در طرح مسکن ویژه تهران صنعتی‌سازی است این طرح به دلیل استقبال کم در دیگر شهرها اجرا نمی‌شود.

فاطمی‌عقدا نیز دراین باره گفته بود "در ساخت مسکن ویژه تهران به علت نیاز به تولید انبوه مسکن لاجرم از شیوه‌های ساخت مسکن به صورت صنعتی استفاده می‌شود."

جای سوال است که با توجه به افزایش قیمت مسکن طی سال‌های اخیر به ویژه در شهرهای بزرگ، تهرانی‌هایی که قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت در زمینه مسکن را دارند به سمت خرید خانه‌های این طرح می‌روند یا خیر؟

 

 

 

    نظرات