خروج کانتینر و کالای ترانزیتی از بنادر در اولویت است

خروج کانتینر و کالای ترانزیتی از بنادر در اولویت است

http://www.bananews.ir/رییس سازمان بنادر و دریانوردی از خروج کانتینر و کالای ترانزیتی از پسکرانه‌های بنادر را از اولویت‌های این سازمان دانست و از نظارت به وسیله نرم‌افزارهای ویژه در این زمینه خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید عطاالله صدر - معاون وزیر راه و شهرسازی - در گفت‌وگو با ایسنا درباره مدت زمان توقف کالا در پسکرانه‌های بنادر کشور اظهار کرد: پسکرانه‌ها در تمام بنادر بزرگ کشور که کالا از آنها ترانزیت می‌شود، ظرفیت مشخصی دارد.

وی افزود: کالا باید در یک دوره مشخص که از سوی صاحبان و واردکنندگان به بندر اعلام می‌شود، از پسکرانه‌ها خارج شده و به سوی مقاصد بعدی حمل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر صاحبان کالا بلافاصله بعد از ورود محموله کالایی خود به بنادر آمادگی داشته باشند، می‌توانند کانتینرشان را برای حمل به سوی مقصد بعدی از بندر خارج کنند.

وی اظهار کرد: کانتینر و بار ترانزیتی برای بخش جابه‌جایی کالا در کشور اولویت دارد بنابراین صاحب کالا با مراجعه به محل و ارائه اسناد می‌تواند کالای خود را از بندر ترخیص کرده و با استفاده از راه‌های مواصلاتی همچون ریلی و جاده‌ای بار را برای ادامه مسیر در کریدورهای بین‌المللی کشور از بندر خارج کند.

صدر با بیان این‌که بنادر مناطق ویژه هستند و ورود بار به این نقاط به منزله ورود بار کشور به نیست گفت: برای خروج بار از بنادر و مناطق ویژه، اجازه گمرک لازم است.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی همچنین خاطرنشان کرد:‌ صاحبان کالاهایی که از طریق بنادر وارد کشور می‌شوند، می‌توانند مجوز خروج کالا را از گمرک بگیرند و به مسیر ادامه دهند.

وی تاکید کرد: به منظور تشکیل و تسریع در امور جابه‌جایی کالا در بنادر و خروج آن به دلیل اولویتی که کانتینرها و کالاهای ترانزیتی دارند، نرم افزارهای سازمان بنادر به طور دقیق و با نظارت کارشناسان در حال نظارت بر امور و پیشبرد کارها هستند.

 

 

 

    نظرات