کرایه حمل و نقل برون شهری جاده‌ای افزایش می‌یابد

کرایه حمل و نقل برون شهری جاده‌ای افزایش می‌یابد

www.bananews.irنماینده تام‌الاختیار وزیر راه با اعلام اینکه قیمت بلیت هواپیما فعلا افزایش نمی‌یابد، اعلام کرد: با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، مجوز افزایش کرایه حمل و نقل برون شهری جاده‌ای صادر می شود.

به گزارش بنا نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، شهریار افندی‌زاده در نشست مطبوعاتی اولین نمایشگاه راه و ترابری و صنایع وابسته با اشاره به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اجازه افزایش نرخ حمل و نقل برون شهری جاده‌ای صادر خواهد شد.

وی تاکید کرد:‌ این افزایش قیمت تاثیر بسیار اندکی در افزایش قیمت کالاها خواهد داشت. معاون وزیر راه و ترابری اعلام کرد: البته اتحادیه لاستیک‌داران تعهد کرده است که این کالا را به اندازه نیاز حمل و نقل جاده‌ای برون شهری در سال ۸۸ تامین کند، ضمن اینکه در خصوص روغن مصرفی همین اتفاق خواهد افتاد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه در ستاد هدفمندی یارانه‌ها همچنین در خصوص افزاییش نرخ بلیت هواپیما پس از هدفمندی سازی یارانه‌ها اظهار داشت: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای افزایش نرخ بلیت هواپیما مطرح نیست و هرگونه تغییری باید به تایید دولت برسد.

افندی زاده با بیان اینکه تمامی بسته‌های وزارت راه برای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها حمایتی هستند، اعلام کرد: تا کنون بسته حمایتی حمل و نقل بخش جاده‌ای با توجه به حجم جابجایی ۹۰ درصد بار و مسافر در داخل کشور به تصویب هیئت دولت رسیده است.

وی در خصوص بسته حمایتی حمل و نقل جاده ای تصریح کرد:‌ نکته‌ای که در مورد این بسته مورد توجه قرار گرفته، حرکت به سمت مصرف بهینه سوخت می‌باشد.

معاون وزیر راه و ترابری اظهار داشت:‌ برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها باید به دو گونه به صورت همزمان رفتار شود؛ یکی اینکه از تقاضای کاذب جلوگیری شود؛ دیگر اینکه از کم شدن عرضه به دلایلی همچون کم شدن تولید، واردات و یا انجام احتکار جلوگیری شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص وضعیت کنونی حمل و نقل برون شهری تصریح کرد: در حال حاضر ۲۴۶ هزار کامیون برون شهری با عملکردی در حدود ۷ هزار کیلومتر در سال در کشور وجود دارد که عملکردی پایین به شمار می‌رود.

افندی زاده ادامه داد: در حال حاضر ۱۷ هزار اتوبوس برون شهری وجود دارد که اتوبوس‌های عادی عملکردی در حدود ۱۱۷ هزار کیلومتر در سال و اتوبوس‌های ویژه ۱۶۵ هزار کیلومتر در سال دارند.

وی همچنین به وجود ۲۳ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۲۷ هزار دستگاه تاکسی در بخش برون شهری اشاره و اعلام کرد: عملکرد این دو ناوگان نیز به ترتیب ۶۳ هزار کیلومتر و ۹۰ هزار کیلومتر در سال است.

معاون وزیر راه و ترابری وضعیت کنونی اتوبوس‌های ویژه را مناسب ارزیابی و اعلام کرد: با توجه به تغییرات انجام شده تلاش می‌شود عملکرد این اتوبوس‌ها به ۲۰۰ هزار کیلومتر در سال برسد. معاون وزیر راه و ترابری عمر متوسط کنونی اتوبوس‌های مسافربری را ۱۲ سال اعلام کرد.

    نظرات