کمک بلاعوض دولت به ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی

کمک بلاعوض دولت به ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی

www.bananews.irبه منظور پیشگیری از خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه، دولت به صورت کمک بلاعوض برای ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی با سقف هر واحد ۱۰ میلیون ریال اختصاص داد.

به گزارش بنا نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۹/۸/۲۳ به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی‌ایران مبلغ یک هزار میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ماده (۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور موضوع جزء (ب) بند (۹) قانون بودجه سال ۱۳۸۹ کل کشور به صورت کمک بلاعوض به منظور پیشگیری از خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه برای ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی با سقف هر واحد ۱۰ میلیون ریال اختصاص داد.

این اعتبار به تدریج و متناسب با پیشرفت کار در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌قرار می‌گیرد تا پس از مبادله موافقتنامه با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهو و با رعایت قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

همچنین طبق مصوبه دولت، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال نیز از محل منابع ماده (۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت موضوع جزء (ب) بند (۹) قانون بودجه سال ۱۳۸۹ کل کشور به منظور پیشگیری از خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه به صورت کمک بلاعوض برای دو هزار و پانصد (۵۰۰/۲) واحد مسکونی جایگزین کپر در جنوب کرمان با سقف هر واحد ۲۰ میلیون ریال به تدریج و متناسب با عملکرد در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌قرار می‌گیرد تا پس از مبادله موافقتنامه با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و با رعایت قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

مبلغ ۷۰ میلیارد ریال هم به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای (عمرانی) از محل منابع ماده (۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت موضوع جزء (ب) بند (۹) قانون بودجه سال ۱۳۸۹ کل کشور برای بهسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل در محور تنگراه تونل جنگل گلستان (گالیکس ـ آشخانه) به نام طرح ملی راه دو بانده جاده ویژه جنگل گلستان، به تدریج و متناسب با عملکرد، در اختیار استانداری گلستان قرار گیرد تا پس از مبادله موافقتنامه با معاونت برنام‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و با رعایت قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

بر اساس جزء (ب) بند ۹ قانون بودجه امسال، به دولت اجازه داده شده به منظور پیشگیری، مقابله و جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه و مدیریت خشکسالی، تنخواه‎گردان موضوع ماده (۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۳۸۰ را به سه درصد (۳%) و اعتبارات موضوع ماده (۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران را به دو درصد (۲%) افزایش دهد. اعتبار مذکور با پیشنهاد معاونت برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی رئیس‎جمهور و تصویب هیأت‎وزیران قابل هزینه می‎باشد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، این مصوبه توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور جهت اجرا ابلاغ شده است.

    نظرات