مدخل تهران نونوار شد

مدخل تهران نونوار شد

http://www.bananews.irراه‌اندازی پروژه‌های شهری گرچه برای توسعه شبکه خدمات رسانی دارای اهمیت است، اما شاید آنچه بیش از این موضوع قابل توجه است به سرانجام رسیدن پروژه‌های شهری در نقاط نیازمند خدمات‌رسانی همچون جنوب شهر تهران باشد.

در همین راستا روز گذشته فاز اول ۱۰۱ پروژه شهری در منطقه ۱۹ تهران افتتاح شد تا بخشی از نیازهای این محدوده را جبران کند. این پروژه‌ها شامل بهره برداری از بوستان شهید باکری و ۵۰ پروژه خدمات شهری و فضای سبز است.
تامین اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی
در مراسم افتتاح این پروژه، معاون خدمات شهری شهرداری با اعلام تامین اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای به ثمر رسیدن این پروژه‌ها اظهار کرد: منطقه ۱۹ به عنوان مدخل ورودی شهر تهران که در جنوب غربی پایتخت واقع شده، همجواری با بارگاه امام راحل(ره) و نیز دارا بودن ۳۵هزار شهید دفاع مقدس از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است‌.
مجتبی عبداللهی اهمیت منطقه ۱۹ را با توجه به طرح تفصیلی و اشتغال‌زایی این منطقه مهم خواند و ادامه داد: تاکنون شرایط خوبی را برای اشتغال‌زایی افراد و اجرای طرح تفصیلی فراهم کرده‌ایم، به گونه‌ای که می‌توان به افتتاح ۴ بازار فروش خودرو که تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد اشاره کرد. این در حالی است که اخیرا یکی از این مراکز واقع در منطقه ۴ تعطیل شده است. ضمن اینکه مجموعه‌ای که در منطقه ۱۹ است با تلاش نیروهای شهرداری تهران وضعیت بهتری خواهد داشت.

رکورد زنی فضای سبز در منطقه ۱۹
مجتبی عبداللهی با اشاره به سرانه فضای سبز ۴ مترمربعی برای هر فرد تصریح کرد: در منطقه ۱۹ در حال حاضرسرانه فضای سبز به ازای هر نفر ۲۸ مترمربع است که شامل حریم، جنگل کاری و درختکاری می‌شود. این درحالی است که سرانه فضای سبز بین‌المللی برای هر فرد ۱۵ مترمربع است و هم‌اکنون شهر تهران به این رقم رسیده است. معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد که در شهریورماه سال جاری برگزار شد، گفت: دیدگاه نمایندگان کشورهای غیرمتعهد نسبت به منظر تهران نشان از پیشرفت این شهر و تغییرات اساسی بود که این افراد به آن اذعان داشتند. آنها باور نمی‌کردند که ام‌القرای جهان اسلام به این شکل تغییر پیدا کرده باشد.
همچنین در این مراسم شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به اینکه امسال در پایتخت بیش از ۱۰هزار کار عمرانی انجام شده است که این نتیجه اعتماد مردم به مدیریت شهری است، گفت: فرهنگ جهاد و شهادت را شهیدانی همچون شهید باکری به ما آموختند زیرا جبهه، دانشگاهی بود که این افراد با توجه به امکانات محدود اهداف بزرگی را در آن سازماندهی می‌کردند. در جبهه‌های حق علیه باطل شهید باکری‌ها به فرزندان ایران زمین آموختند که با امکانات محدود و با روحیه و فکر بلند از حداقل‌ها می‌توان به اهداف حداکثری رسید. وی با اشاره به تحریم‌های کشورهای غربی گفت: اگر امروز شهرداری تهران مدعی است که کارها را انجام می‌دهد، اینها تنها تحفه روزهای جبهه است.
اگر تهران در تحریم مضاعف قرار دارد و می‌تواند قسمتی از مشکلات خود را حل کند نتیجه روزهای جنگ و جهاد است. وی با اشاره به ساخت بزرگراه امام علی(ع) تصریح کرد: در ساخت این بزرگراه بیش از ۸ هزار خانواده و شهروند تهرانی به ما اعتماد کردند و خانه‌های خود را در اندک زمانی در اختیار شهرداری قرار دادند که این امر نیز نتیجه نیت و روحیه روزهای جنگ است که تلاش‌ها خالصانه است و اعتمادسازی می‌کند. به گفته وی اگر امروز مدیریت شهری می‌تواند به مردم اعتماد کند دلیل فرهنگ مشترکی است که بین مردم و مدیریت شهری قرار دارد و صداقت مدیریت شهری پایبندی به شهروندان است‌.

 

 

 

    نظرات