نانو آسفالت خود متراکم در سمنان ساخته شد

نانو آسفالت خود متراکم در سمنان ساخته شد

http://www.bananews.ir/دانشجویان مبتکر سمنانی بدون حمایت دولتی موفق به ساخت نانو آسفالت خود متراکم با ویژگی های منحصر به فرد شدند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، حامد صالح برمی و معین رحمتی پور در نشست خبری عصر شنبه خود با خبرنگاران در محل دانشکده فنی و حرفه ای سمنان با اشاره به یک سال و نیم تلاش و صرف ۷۰ میلیون ریال هزینه برای تولید نانو آسفالت، اظهار داشتند: این نوع آسفالت توانایی خود ترمیمی دارد.

عدم ارائه کمک مالی مسئولین در ثبت اختراع نانو آسفالت

این مخترعان با بیان اینکه متاسفانه مسئولین هیچ کمک مالی به ما نکردند، گفتند: برای سفر به کره جنوبی و ساخت غرفه نمایشگاهی حدود ۱۳ میلیون تومان هزینه شد که تمامی این مبلغ را شرکت سنگ نمای سیمین با مدیریت برادران نیر و همچنین حسن مصلحی از مدیران شرکت نفت پرداخت شد.

آنها افزودند: این نوع آسفالت تولید شده این خاصیت را دارد که به هر میزان که برف و آب بروی آن ریخته شود مقاومت آن بیشتر می‌شود.

هزینه‌های تهیه آسفالت نانو خود متراکم ۲۵ درصد کمتر از تولید آسفالت معمولی است

این مبتکران جوان با اشاره به هزینه‌های ثبت شده برای تولید این نوع آسفالت تاکید کردند: هزینه‌های تهیه آسفالت نانو خود متراکم ۲۵ درصد کمتر از تولید آسفالت معمولی است.

به گفته این دو مخترع، نانو آسفالت خود متراکم که در مواد سازنده آن از نانو تیوپ های کربنی و نانو سیلیس استفاده شده قادر است ترک های احتمالی خود را ترمیم کرده و با آب کردن برف، از یخ زدگی و لغزندگی جاده ها جلوگیری کند.

کسب مقام دوم جهان در رقابت های بین المللی اختراعات کره جنوبی

آنها با بیان اینکه این نانو آسفالت قادر است به عنوان نانو فیلتر آلاینده های خروجی از اگزوز خودروها را جذب کرده و به تصفیه هوا کمک کند، افزودند: نانو آسفالت خود متراکم در رقابت های بین المللی اختراعات کره جنوبی که با حضور ۳۲ کشور برگزار شد توانست در رقابت با ۷۳۰ اختراع که ۵۰۰ مورد آن در بخش صنعت و ۳۰۰ مورد آن در بخش عمران بود، مقام اول آسیا و دوم جهان را کسب کند.

آنها در خصوص اختراع خود گفتند: همه ما به خوبی می دانیم که کشور فرانسه بزرگترین تولید کننده آسفالت است اما متاسفانه آسفالت هایی که در سطح جهان تولید می شود تماما رنگی هستند که معمولا در خیابان ها، جاده ها و پیاده روها مورد استفاده قرار می گیرند و متاسفانه کیفیت خوبی ندارند اما کیفیت آسفالت زمانی برای ما مهم است که یک سری از مشکلات را در قالب آسفالت برطرف می کند، مثل ترک خوردگی های طولی، عرضی، سوسماری و... ترک هایی که به خوبی در سطح خیابان های سطح شهر دیده می شوند، ما در این آسفالت از ماده ای به نام "سی ان پی" استفاده کرده ایم، این ماده ترک های ایجاد شده را پوشانده و به طور خودکار ترمیم می کند.

 

این مخترعان افزودند: عمده ترین این مشکلات را می توان در کلان شهرهایی مثل تهران که از آلودگی هوا برخوردارند مشاهده کرد همچنین در این آسفالت از اختراع قبلی خود به نام نانو فیلتر هوا نیز استفاده کرده ایم.

آنها، با بیان اینکه، عمده ترین منشا آلودگی هوا از اگزوز خودروها است، گفتند: ما اگر بتوانیم به وسیله این آسفالت آلودگی را جذب کنیم توانسته ایم از فرآیند نانو فیلتر هم استفاده کنیم، پس تا به اینجا ما یک آسفالت تولید کردیم که هم خود ترمیم است و هم قابلیت تصفیه کردن هوا را دارد و همچنین این آسفالت به جز دو قابلیت ذکر شده این خاصیت را دارد که برف و یخ جمع شده روی آسفالت را به طور خودکار آب می کند.

مسئولان به مخترعان فرصت دهند

این مخترعان جوان ضمن تاکید بر اینکه مسئولان باید به جوانان فرصت بدهند تا خودشان را اثبات کنند تصریح کردند: مسئولان بعضی وقت ها حتی اجازه صحبت هم به ما نمی دادند، رفتار مسئولین و بزرگترها خیلی مهم است چون ممکن است با یک رفتار بد، جوان در کل با یاس و نا امیدی مواجهه شود.

حامد صالح برمی متولد ۱۳۷۰ ساکن تهران و دانشجوی ترم آخر رشته معماری دانشکده فنی و حرفه ای سمنان از سال ۱۳۸۵ تاکنون تحقیقات زیادی انجام داده که ثمره این تحقیقات دو مقاله بین المللی، چاپ دو کتاب، هفت اختراع و کسب مدال هایی هم چون مدال طلا مسابقات جام جهانی اختراعات از کشور روسیه، مدال نقره از کشور سوئیس و همچنین آخرین مدال طلا هم از کره جنوبی به خاطر اختراع نانو آسفالت خود متراکم شده است.

معین رحمتی پور نیز متولد ۱۳۷۰ ساکن تهران و دانشجوی ترم آخر رشته عمران است که در این اختراع با کمک حامد صالح برمی توانسته است تا مدال طلا را کسب کند.

مخترعان این طرح صنعتی معتقدند: اگر این نانو آسفالت به تولید انبوه برسد در مدت یک سال ۱۰ برابر هزینه انجام شده را باز می گرداند.

 

 

 

    نظرات