۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای احیاء بافت فرسوده حرم رضوی منتشر می شود

۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای احیاء بافت فرسوده حرم رضوی منتشر می شود

www.BanaNews.irرئیس شورای اسلامی مشهد از انتشار ۲۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت برای احیاء بافت فرسوده حرم رضوی خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عباس شیرمحمدی، ظهر یکشنبه در جلسه شورای اسلامی اظهار کرد: به شهرداری مشهد اجازه داده می شود در سال جاری به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز طرح های نوسازی بافت پیرامون حرم رضوی، آبکوه و عامل را با مبلغ ۱۰هزار و ۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با سود علی الحساب مورد توافق شهرداری مشهد و بانک مرکزی جمهوری اسلامی را منتشر کند.

وی با بیان مطلب فوق ادامه داد: بر این اساس ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای منطقه ثامن، ۲۰۰ میلیارد تومان برای وکیل آباد، ۲۰۰ میلیارد تومان به منظور اجرای طرح پروژه شمال شرق و میدان امام حسین و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اجرای طرح ناهید و نسیم منتشر می شود که مجموعا ۱۰هزار و ۵۰ میلیارد تومان را در بر می گیرد.

شیرمحمدی یادآور شد: اوراق مشارکت از طریق بانک های ملت، شهر، تجارت و رفاه به متقاضیان واگذار می شود و شهرداری پرداخت سود را در دوره های سه ماهه و اصل مبلغ را در پایان دوره مشارکت تعهد کند.

وی عنوان کرد: نظریه کمیسیون مشارکت های کلان اقتصادی شهرداری مشهد در خصوص اصلاح قرار داد مشارکتی پروژه تجاری، پارکینگ طبقاتی نیز با نظر اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

رئیس شورای اسلامی مشهد بیان کرد: نظریه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در خصوص لایحه شهرداری مشهد در زمینه واگذاری یک قطعه زمین برای احداث مجموعه آموزشی فرهنگی به مدرسه عالی شهید مطهری با موافقت اعضای شورای شهر مشهد به تصویب رسید.

وی ادامه داد: یک قطعه زمین واقع در انتهای بلوار هاشمیه به مساحت ۳ هزار متر مربع با حفظ کاربری آن برای احداث مجموعه آموزشی فرهنگی به مدرسه عالی شهید مطهری اختصاص می یابد.

شیرمحمدی افزود: این مدرسه موظف است حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از تحویل زمین، نقشه های اجرایی طرح را ارائه و از شهرداری منطقه پروانه ساختمانی دریافت کرده و حداکثر ظرف مدت ۳ سال مجموعه مذکور را احداث و از آن بهره برداری کند.

 

 

 

    نظرات