ثبت‌نام ۲۴۰۰ متقاضی برای مسکن ویژه / پونک و حکیمیه پروژه آتی مسکن ویژه

ثبت‌نام ۲۴۰۰ متقاضی برای مسکن ویژه / پونک و حکیمیه پروژه آتی مسکن ویژه

http://www.bananews.ir/مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به ثبت‌نام ۲۴۰۰ متقاضی و تائید ۵۰۰ مدرک و تسهیل در ثبت‌نام متقاضیان مسکن ویژه همچون سکونت پنج سال در تهران خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فریبرز واحدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تسهیل در ثبت‌نام برای سکونت پنج سال در تهران با آوردن قبض آب و برق و یا گواهی از محل تحصیل فرزندان که نشانگر پنج سال سکونت باشد، با موافقت وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

وی با اشاره به روند رشد و تغییرات مسکن ویژه گفت: تا ماه آینده شاهد تغییرات از نوع پیشرفت در اسکلت‌ها ‌و سقف واحدها هستیم و همچنین قرار است یک واحد نمونه برای بازدید خریداران در نظر گرفته ‌شود.

به گفته واحدی، مسکن ویژه تهران در مرحله دو جانبه است یعنی از تسهیلات بانکی کمک نمی‌گیرد و با موافقت پیمانکار و آورده متقاضی زمین در اختیار قرار می‌گیرد.

افزایش قیمت در مسکن ویژه نداریم

وی درباره تاثیرپذیری قیمت مسکن ویژه از افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر گفت: افزایش قیمت مسکن مهر در سطح کلان و نسبت به مسکن ویژه، چندان تاثیر گذار نیست.

پونک و حکیمیه پروژه آتی مسکن ویژه تهران

واحدی با اشاره به پروژه‌های دیگر نظیر مسکن ویژه در غرب تهران به پروژه حکیمیه و پونک اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال، هزار واحد مسکن ویژه در پونک به شرط توافق زمین و اعلام توسط وزارت راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد و برای دیگر نقاط تهران هم مناطق به شرط وجود سند دولتی در حال شناسایی است.

جانمایی ۲۲۰۰ واحد مسکونی در آتی شهر

 

واحدی با تاکید بر پشت سر گذاشتن دوران رکود مسکن ویژه تهران اظهار کرد: اکنون این مرحله گذشته و پیمانکاران تجهیزات مناسب همچون قالب‌های اسکلت فلزی را وارد کردند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به جانمایی نزدیک ۳ هزار واحد مسکونی در پروژه آتی شهر گفت: این تعداد واحد بر اساس نیاز مسکن مردم و تناسب عرضه و تقاضا واحدها در نظر گرفته می‌شود.

او همچنین درباره سیاست‌گذاری برای مسکن استیجاری و حمایت از اجاره‌نشین‌ها تاکید کرد: هدف از ساخت مسکن در شهرهای جدید هزینه کمتر در پرداخت اجاره مسکن و یا صاحب خانه شدن مستاجران بود.

وی افزود: با وجود برخی مشکلات حقوقی اعم از اسناد متعلق به دولت و یا متصرفان، در پروژه آتی شهر برای جانمایی ۲۲۰۰ واحد با شهرداری منطقه ۲۲ هماهنگ شده است و اکنون فاز ۱ عملیاتی و فاز ۲ نیز برای شروع پروژه ابلاغ شده است.

 

 

 

    نظرات