برنامه نشست هـــــای گروه شهر در دومین همایش  ملی پژوهش اجتماعی - فرهنگی در ایران

برنامه نشست هـــــای گروه شهر در دومین همایش ملی پژوهش اجتماعی - فرهنگی در ایران

http://www.bananews.ir/بنانیوز- همایش پژوهش اجتماعی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۵ و ۶ دی ماه با موضوع ویژه جامعه شناسی مردم مدار در محل خانه اندیشمندان علوم انسانی، خیابان استاد نجات اللهی، تقاطع ورشو برگزار می شود .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) گروه شهر انجمن جامعه شناسی ایران در این همایش سه نشست با عناوین  زیر برگزار می نماید:
- سه شنبه ۵ دی ماه ۱۳۹۱،ساعت ۱۶ تا ۳۰/ ۱۷، سالن خیام
جامعه شناسی مردم مدار و زلزله ارسباران :
این نشست اختصاص دارد به مشاهدات میدانی و یافته های دست اول برخی فعالان اجتماعی از رویدادها و نحوه مدیریت بحران زلزله ارسباران. آنان یا در منطقه زلزله زده مقیم بوده و یا از روزهای نخست در آن حضور داشته اند.
-آقای جعفر خضوعی روزنامه نگار، فرهنگی و کارشناس ارشد جغرافیا که جزئیات رویدادهای پس از زلزله را در نشریه "گویا"ی اهر مستمرا انعکاس داده است، در سخنرانی خود با عنوان«حادثه زلزله و مخاطره غفلت ها در ارسباران»، به بررسی مجموعه غفلت های پیش از زلزله می پردازد که منطقه را مستعد آسیب پذیری در برابر زلزله کرده و مسائلی چون مهاجرت ها و کاهش امید اهالی برای ماندن در منطقه را به وجود آورده است.
-آقای زین العابدین هریس نژاد، کشاورز و زنبور دار اهل و ساکن هریس، که از همان دقایق اول وقوع زلزله در صحنه های امداد و نجات حضور فعال داشته ، در سخنرانی خود: « کمک های مردم وگروه های مردم نهاد؛ قوت ها و ضعف ها»، عملکرد نیروهای مردمی و سمن ها(سازمان های غیر دولتی ها )را در مدیریت بحران زلزله ارسباران ارزیابی می کند و به عوامل بازدارنده در مدیریت بحران زلزله ارسباران می پردازد.
-خانم شری نجفی، مدیر انجمن یاری کودکان در معرض خطر، در سخنان خود با عنوان " نقش کمک های مردمی در مدیریت بحران زلزله ارسباران با تاکید بر عملکرد انجمن یاری کودکان در معرض خطر"، عملکرد سازمان های غیر دولتی و دولتی در مدیریت بحران زلزله ارسباران را بررسی و نقد می کند و مشکلاتی را که بر سر راه تعامل این دو وجود دارد شرح می دهد. سپس به فعالیت های خود در ارائه طرح ایمن سازی حدود ۵۰ روستا در زمینه پیشگیری های آتش سوزی، مسائل بهداشتی کودکان و مادران و مسائل زیست محیطی و نیز طرح تجهیز تنور و حمایت از زنان بافنده قالی اشاره خواهد داشت.
-آقای محمدایران منش، مدرس مدعو دانشگاه تهران و پژوهشگر مستقل مدیریت بحران زلزله نیز در سخنرانی«در مدیریت بحران زلزله ارسباران از بم چه آموختیم؟»، با توجه به مطالعات خود در مستندنگاری رویدادهای زلزله بم و براساس مشاهدات و مصاحبه های خویش در منطقه زلزله زده ارسباران، نشان خواهد داد که از تجارب مدیریت بحران بم چه مقدار درس آموزی شده بود و از این آموخته ها تاکنون چقدر در مدیریت بحران زلزله ارسباران استفاده شده است.
- سه شنبه ۵ دی ماه ۱۳۹۱: ساعت ۳۰/ ۱۷ تا ۳۰/ ۱۹،سالن خیام
پژوهش در جامعه شناسی شهـــری
در این نشست ۶ مقاله ارائه خواهد شد به شرح زیر:
۱- ضعف عقلانیت اجتماعی و شهر ایرانی امروز
دکتر پرویز اجلالی
۲- مردم و اداره امور شهرها: بررسی تجارب شهرداران افتخاری محلات
دکترحسین ایمانی جاجرمی، سید حمید وقفی
۳- تداوم تعاملات جامعه شناسی و برنامه ریزی شهری: بستر توسعه پژوهش های نظری و کاربردی شهری
دکتر یعقوب موسوی
۴- پیوند آموزش، پژوهش و اجرا در شهر سازی
مهندس احمد سعید نیا
۵- کنشگری فضا: نقش میدان آزادی تهران در راه پیمایی های سه دهه اخیر
مهندس بختیار لطفی
۶- آسیب شناسی پژوهش های کاربردی شهری در حوزه مدیریت شهری
مهدی متوسلی

- چهارشنبه ۶ دی ماه ۱۳۹۱ : ۳۰/ ۱۰ تا ۱۵/ ۱۲ صبح، سالن خیام
زلزله ارسباران از چشم دوربین
در این نشست فیلم مستند پژوهشی که توسط آقای بهرنگ محمدی و همکارانشان در شرکت نقش کلیک درباره زلزله ارسباران و مسائل مربوط به آن ساخته شده به نمایش در می آیدو سپس مقاله تحقیقی ایشان در همین مورد هم قرائت خواهد شد . بخش آخر نشست نیز به بحث وگفتگو اختصاص یافته است
نمایش فیلم: زلزله ارسباران از چشم دوربین
ارائه مقاله: بررسی وضعیت روستاهای زلزله‌زده اهر، ورزقان و هریس درآذربایجان شرقی
بهرنگ احمدی ، آرش حیدری،اختای حسینی، داریوش محمدی مجد

 

 

 

    نظرات