آغاز طرح خصوصی‌سازی سدها/ تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آبی

آغاز طرح خصوصی‌سازی سدها/ تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آبی

http://www.bananews.ir/سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو با اعلام آغاز خصوصی سازی سدها در کشور و ورود بخش خصوصی به عرصه سرمایه گذاری در سدسازی، گفت: این طرحها با مشارکت ۸۵ درصدی بخش خصوصی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا دائمی در گفتگو با مهر از آغاز اجرای طرح خصوصی سازی سدها در کشور خبر داد و گفت: هم اکنون برخی صنایع که نیاز آبی کلانی دارند، وارد پروژه ساخت سد شده اند.

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو اظهار داشت: یکی از این مجموعه ها مجتمع مس سرچشمه است که در کنار برخی مجموعه های دیگر، کار ساخت سدهای بزرگ را آغاز نموده اند.

دائمی با تاکید بر اینکه هزینه احداث سدهای یادشده که با مشارکت بالای بخش خصوصی خواهد بود ۸۵ درصد است، افزود: برآورد هزینه های احداث این سدها بالای ۵۰ میلیاردتومان است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو از اجرای برخی طرح های آبی که جنبه تامین نیاز آبی و گردشگری دارد خبر داد و خاطر نشان کرد: اینگونه پروژه ها نیز به بخش خصوصی واگذار خواهد شد و به صورت کلی از اساس با مشارکت ۸۵ درصدی بخش خصوصی دنبال می شود.

وی با اشاره به لزوم تامین مالی بخش خصوصی برای حضور در پروژه های بزرگی مانند سدسازی، ادامه داد: سهم ۱۵ درصدی دولت از سرمایه گذاری و حمایت در این بخش، مطالعات اولیه طرح ها، تملک اراضی در مسیر پروژه ها و ساخت تاسیسات سد خواهد بود.

به گفته دائمی، اجرا و تکمیل طرح های نیمه تمام آبی و سدسازی کشور در سال جاری از مهم ترین اولویت های کاری وزارت نیرو است. به صورت کلی، جذب مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه ها نیز جزو اولویت های این بخش محسوب می شود.

 

 

 

    نظرات