مردم هنگام خرید منزل وضعیت انشعاب آب را بررسی کنند

مردم هنگام خرید منزل وضعیت انشعاب آب را بررسی کنند

http://www.bananews.ir/مدیر عامل آبفای شهرها و شهرک‌های غرب تهران با بیان این‌که بیشترین آبرسانی خصوصی در حوزه شهرها و شهرک‌های غرب تهران است، گفت: ما کنترلی روی ۵۳ شرکت خصوصی نداریم چرا که توسط هیات امنا اداره می‌شوند. اداره بهداشت نیز نظارت دقیقی بر ۵۳ شرکت خصوصی ندارد بنابراین مشکلاتی دراین بخش وجود دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حبیب الله براتی در جمع خبرنگاران در دومین روز از هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت‌ آب و تاسیسات آب و فاضلاب با اشاره به آب‌رسانی به شهرک یاسر در منطقه پنج تهران گفت: برای مثال یک دهه است که شبکه آب وفاضلاب آن منطقه را احداث کرده ایم ولی بخش خصوصی حاضر نیست که آبرسانی را واگذار کنند؛ مردم حاضر نیستند حق انشعاب را بدهند و ما شبکه‌های جدید ایجاد کنیم.

براتی با تاکید بر این‌که هر چه دیرتر سراغ شهرک‌ها برویم مشکلات ما بیشتر می‌شود گفت: در سال گذشته اجبارا شهرک مریم را در شهریار با دو هزار خانوار به ما تحویل داده‌اند که فقط از طریق یک چاه به آنجا آبرسانی می‌شد. درحالی که اگر این شهرک یک دهه قبل تحویل داده می‌شد مشکلات ما کمتر بود. ما ترجیح می دهیم هر جا ساخت و ساز می شود از روز اول وارد کار شویم.

وی با تاکید بر این‌که شهرک‌ها با شبکه غیر اصولی آب‌رسانی می‌کنند گفت: شهرک‌ها بعد از یک دهه تحویل ما داده می‌شوند و با این شیوه مردم مجبور می‌شوند که دو بار پول انشعاب بدهند.

آماده ایم ۵۳ شرکت خصوصی را تحویل بگیریم

 

مدیر عامل آبفای شهرها و شهرک‌های غرب تهران با تاکید بر این‌که ما آماده‌ایم کار آب رسانی را از تمام ۵۳ شرکت تحویل بگیریم گفت: برای این شرکت‌ها نامه نوشتیم تا دارایی‌ها را منتقل و حق و حقوقشان را بگیرند اما استقبالی ازاین کار نشد و تاکنون فقط یکی دو بخش جواب نامه‌ها را داده‌اند. آبرسانان خصوصی ممکن است منافع خاصی داشته باشند که حاضر نیستند آبرسانی را واگذار کنند.

براتی با اشاره به آگاهی کم مردم در شهرک‌ها گفت: وزارت نیرو ابزاری برای کنترل آبرسانان خصوصی ندارد.

او ادامه داد: مردم ما اطلاعاتشان کم است و هنگامی که آپارتمانی را خریداری می کنند مدارک خرید انشعاب آب و فاضلاب را کنترل نمی‌کنند تا ببینند آبرسانی توسط شرکت آب و فاضلاب صورت می‌گیرد یا خیر.

مدیر عامل آبفای شهرها و شهرک‌های غرب تهران با اشاره به مشکل آب برخی از بخش‌ها در شهرها و شهرک‌های غرب گفت: به عنوان مثال در تهرانسر کنار شرکت آبفای شهرها وشهرک‌های غرب تهران ۲۴۰۰ واحد ساخته شده اما تا امروز یک خریدار برای اخذ انشعاب مراجعه نکرده‌اند.

براتی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر چگونگی پرداخت پول آب توسط مشترکین گفت: ساکنین شهرک‌هایی که توسط بخش خصوصی آبرسانی می‌شوند یا پول آب نمی دهند و یا مقداری به شرکت خصوصی پرداخت می‌کنند. به عنوان مثال جایی که توسط هیات امنا اداره می شود ممکن است فیش داخلی برای آب صادر شود.

پایان حل مشکل ملارد و قدس تا پایان سال

وی اظهار کرد:‌ در منطقه تحت پوشش ما به جز یکی دو نقطه که در سال‌های گذشته بحث‌هایی را درباره کیفیت آب داشتیم، مشکل کیفی وجود ندارد.

مدیر عامل آبفای شهرها و شهرک‌های غرب تهران افزود: در محدوده‌های خاصی از ملاد و قدس مشکل کیفیت آب بود که تا پایان سال جاری حل می‌شود.

براتی با اشاره به این‌که تنها شاید در ۱۰ درصد از حوزه استحفاظی شرکت‌ شهرها و شهرک‌های غرب تهران مشکل آب وجود داشته باشد گفت:‌مشکل کیفیت آب تا پایان سال جاری برطرف می شود.

او افزود: گرچه به خاطر اعتبارات کارها با تاخیر انجام می‌شود اما مصمم هستیم تا پایان سال مشکلات را حل کنیم.

مدیر عامل آبفای شهرها و شهرک‌های غرب تهران ادامه داد: از سال گذشته تاکنون در تهرانسر، بخشی از شهرک راه‌آهن و بخش وسیعی از شهرقدس (در ۹ ماهه امسال) مشکل آب حل شده و کیفیت آب تا پایان سال جاری در تمام مناطق استحفاظی ما به حد مطلوب می‌رسد.

لزوم سرمایه‌گذاری سالانه ۱۰۰میلیارد تومانی در شهرک‌های غرب

براتی با تاکید بر این‌که در شهرک‌های غرب سالانه نمی‌توان کمتر از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشت، گفت: اگر کمتر ازاین میزان سرمایه‌گذاری شود تابستان بعد نمی توانیم پاسخگوی مردم باشیم.

وی با اشاره به اقدامات شرکت شهرها و شهرک‌های غرب تهران در ۹ ماهه اول سال جاری گفت: در زمان مذکور ۲۰ حلقه چاه حفر، ۱۵ حلقه چاه تجهیز، صد کیلومتر توسعه خط و بازسازی شبکه صورت گرفت و ۱۱ مخزن با ظرفیت ۱۳۰ هزار متر مکعب در ثانیه در دست ساخت است که ارزش سرمایه‌گذاری آن‌ها بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

تصفیه خانه شهر قدس در بهمن افتتاح می‌شود

مدیر عامل آبفای شهرها و شهرک‌های غرب تهران با تاکید بر این‌که تصفیه خانه شهر قدس در مراحل نهایی آماده سازی است و دهه فجر مراسم افتتاحیه آن برگزار می‌شود گفت: برای تصفیه خانه شهریار نیز از بانک جهانی اکو ۱۸ میلیون یورو وام گرفته شده و به جز مشکلات ارزی تاکنون کارها به خوبی پیش رفته است.

وی با اشاره به آبرسانی به هزار و ۵۶۰ واحد مسکن مهر در فردوسیه و ۱۴ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر در صفادشت گفت: برای مسکن مهر آ . اس . پ که دو هزار واحد مسکونی دارد تاکنون کسی برای اخذ انشعاب مراجعه نکرده است. اکثر زیرساخت‌ها برای صفادشت انجام شده و فاضلاب آن منطقه ۵۰ درصد پیشرفت داشته است. تصفیه خانه فاضلاب صفادشت بعدا ساخته می شود.

براتی ادامه داد: کل منطقه شهرها وشهرک‌های غرب تهران با ۲۴۳ حلقه چاه آبرسانی می ‌شود و در آینده دیده شده که تنها ۳۰ درصد از آب منطقه از طریق چاه‌ها تامین شود؛ برای منطقه ۲۱ و ۲۲ از تصفیه خانه ششم با ظرفیت ۳٫۵ متر مکعب بر ثانیه آب استفاده می‌شود. این تصفیه خانه تاکنون تا ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیر عامل آبفای شهرها و شهرک‌های غرب تهران با تاکید بر این‌که از منابع آب‌های سطحی هم به شهریار، قدس و ملارد اختصاص داده می شود گفت:‌ فعلا وضعیت سفره آب زیرزمینی در ملارد، اندیشه و شهریار بد نیست و تا زمانی که بارندگی خوب باشد وضعیت خوبی خواهیم داشت.

تغذیه مصنوعی دشت شهریار

براتی با اشاره به این‌که طرحی برای تغذیه مصنوعی دشت شهریار داریم گفت: آب‌های سطحی به زمین تزریق می شود تا آب‌های زیرزمینی غنی شوند. بیلان این است که تا دو میلیون جمعیت در حوزه استحفاظی ما دچار مشکل نشوند اما بیش از این جمعیت دچار مشکل می‌شوند.

وی با تاکید بر این‌که سالانه حدود ۱۰ هزار اشتراک در منطقه شهرها و شهرک‌های غرب به مشترکین افزوده می‌شود گفت: در منطقه استحفاظی ما ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است و در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش هستند.

نمایشگاه آب نیازمند نوآوری است

براتی همچنین درباره برگزاری نمایشگاه آب نیز با تاکید بر این‌که چندان در این نمایشگاه از نوآوری خبری نیست گفت: تقریبا محصولات تکراری هستند. آنچه که جدید هست نیز ممکن است در سایر نقاط جهان ساخته شده و ما از آن کپی کرده‌ایم اما کار خلاقانه بسیار کم داشتیم و داریم.

با تاکید بر این‌که کالاهای عرضه شده در زمینه شیرآلات نیز تقریبا تکراری هستند گفت: در بخش ساختمان هم نیاز به نوآوری و تغییر تکنولوژی داریم؛ سیستم آب رسانی باید نوآورانه باشد.

 

 

 

    نظرات