۵۰۰ اسکلت ساختمانی به مناطق زلزله‌زده خراسان جنوبی منتقل شد

۵۰۰ اسکلت ساختمانی به مناطق زلزله‌زده خراسان جنوبی منتقل شد

http://www.bananews.ir/مدیرکل دفتر بازسازی و حوادث غیرمترقبه خراسان جنوبی گفت: تاکنون اسکلت و لوازم مورد نیاز ۵۰۰ واحد مسکونی به منطقه زلزله زده استان ارسال شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدعلی آخوندی، صبح امروز ۹دی جاری در شورای اداری استان با اشاره به زلزله اخیر استان اظهار کرد: این زلزله شهرهای بیرجند، درمیان، قاین و زیرکوه را لرزانده است.

وی با بیان اینکه در زلزله ۱۵ آذر سال جاری، ۴۵ روستای استان تحت تاثیر قرار گرفتند، افزود: ۱۹۳ واحد مسکونی بالای ۸۰ درصد، ۵۸۳ واحد بالای ۶۰ درصد و یکهزار و ۵۰۰ واحد کمتر از ۳۰ درصد آسیب دیده اند.

مدیرکل دفتر بازسازی و حوادث غیرمترقبه خراسان جنوبی با اشاره به حضور امدادگران استان در کمتر از ۱۵ دقیقه در محل حادثه اذعان کرد: تاکنون عملیات امداد و نجات توسط نیروهای هلال احمر، بسیج و مردمی به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده است.

وی با بیان اینکه در کمتر از ۷ ساعت پس از حادثه حدود ۵۰۰ چادر توسط نیروهای امداد استان در منطقه زلزله زده نصب شد، اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ چادر در مناطق زلزله زده استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: توزیع لوازم گرمایشی، رفع مشکل آب، برق، مخابرات و تامین سوخت مورد نیاز در همان ساعات اولیه وقوع زلزله انجام شده است.

آخوندی با تاکید بر اینکه تاکنون پی ریزی ۱۵ واحد مسکونی در منطقه زلزله زده انجام شده است، بیان کرد: همچنین اسکلت و لوازم مورد نیاز ۵۰۰ واحد مسکونی به منطقه زلزله زده استان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه هماهنگی و همکاری دستگاه های اجرایی در امدادرسانی به مناطق زلزله زده استان بی نظیر بود، خاطرنشان کرد: دامپزشکی استان از ساعات اولیه عملیات کشف و دفن بهداشتی دام های تلف شده را در منطقه زلزله زده انجام داده است.

 

 

 

    نظرات