آخرین وضعیت متروی شهرهای اقماری استان تهران

آخرین وضعیت متروی شهرهای اقماری استان تهران

http://www.bananews.ir/بنابر اظهارات معاون عمرانی استاندار تهران، متروی تهران پرند تا پایان امسال به فرودگاه امام (ره) و تا پایان شهریور ۹۲ به پرند می‌رسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت متروی شهرهای اقماری استان تهران اظهار کرد: اعتبارات متروی تهران پرند تخصیص یافته و استانداری نیز در صدور مجوزها و سایر همکاری‌ها تلاش زیادی برای راه‌اندازی هرچه زودتر این پروژه عمرانی داشته است.

وی با بیان اینکه متروی تهران پرند تا پایان امسال به فرودگاه امام خمینی (ره) می‌رسد، گفت: پیش بینی می‌کنیم، شش ماهه اول سال ۹۲ نیز این پروژه عمرانی به طور کامل اجرایی شده و متروی تهران به پرند متصل شود.

محمودی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از بزرگترین سایت‌های مسکن مهر تهران در پرند احداث شده، با افتتاح واحدهای این سایت‌ها، شهر پرند از نظر جمعیتی دومین شهر استان تهران خواهد شد که حمل و نقل ریلی و راه‌اندازی مترو در این شهر یکی از مهمترین اقداماتی است که برای ارائه خدمات به شهروندان این شهر لحاظ شده است.

تخصیص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای متروی تهران اسلامشهر

وی با بیان اینکه متروی تهران اسلامشهر نیز یکی دیگر از پروژه‌های حوزه حمل و نقل استان است، اضافه کرد: حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای آغاز عملیات و راه‌اندازی متروی این خط تحویل داده شده؛ مطالعات کارشناسی آن صورت گرفته و در حال تجهیز کارگاه برای آغاز پروژه است.

معاون عمرانی استاندار تهران همچنین درباره متروی تهران پردیس نیز اظهار کرد: این خط مترو نیز در حال تجهیز کارگاه است تا عملیات احداث آن آغاز شود، اما از اعتبارات مربوط به این خط مترو اطلاعی ندارم.

احتمال حل مشکل اعتباری متروی تهران ورامین تا پایان دولت دهم

به گفته وی، متروی ورامین یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی مهم استان است. مقرر شده بود در حاشیه خط راه آهن تهران مشهد، خط راه آهن جداگانه‌ای برای این شهرستان در نظر گرفته شود، اما به دستور رییس جمهور این طرح تبدیل به خط مترو شد و با توجه به اینکه پروسه انتقال آن به مترو حدود ۱٫۵ سال به طول انجامید، این خط مترو نیز در حال ریل گذاری است، اما با مشکلات اعتباری مواجه است.

محمودی ابراز امیدواری کرد تا پایان دولت دهم مشکل اعتباری خط متروی تهران ورامین حل شود.

معاون عمرانی استاندار تهران همچنین درباره متروی پاکدشت نیز گفت: بنا به دستور رییس جمهور عملیات اجرایی این خط مترو نیز در دستور کار است و به دنبال اعتبار این خط هستیم.

به گفته محمودی، اتصال متروی تهران به هشتگرد نیز که به عنوان یکی از طرح‌های مهر ماندگار محسوب می‌شود از دیگر برنامه‌هایی است که با همکاری استان البرز در حوزه حمل و نقل ریلی انجام خواهد شد.

 

 

 

    نظرات