رعایت کلیه مقررات فنی در ساخت‌وسازهای محله «اتابک»

رعایت کلیه مقررات فنی در ساخت‌وسازهای محله «اتابک»

http://www.bananews.ir/مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه تمامی آیین‌نامه‌ها و مقررات فنی در ساخت‌وسازهای محله اتابک همچون مجتمع امام رضا(ع) رعایت شده است، درباره علت عدم اتصال این مجتمع به سیستم جمع‌آوری فاضلاب (اگوی شهری) توضیح داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا جعفری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه منطقه ۱۵ شهرداری یکی از مناطق فرسوده شهر تهران و دارای بافتی متراکم، ریزدانه، ناپایدار و نفوذ ناپذیر است، گفت: سازمان نوسازی در اقدامی نسبت به خرید املاک ریزدانه و فرسوده اقدام کرد و در عرصه آزاد شده، مجتمع امام رضا (ع) را احداث کرده تا به منظور طرح معوض و خانه به‌جای خانه از این واحدها استفاده شود.

وی با بیان اینکه احداث مجتمع امام رضا(ع) اواخر سال ۸۷ آغاز و در نیمه اول سال ۸۹ به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: کلیه آیین‌نامه‌ها و مقررات ملی ساختمان، سازمان آتش‌نشانی و سایر مراجع ذیصلاح در جریان ساخت این پروژه رعایت شده است.

جعفری درباره علت متصل نشدن این پروژه به سیستم جمع‌آوری فاضلاب (اگوی شهری) توضیح داد: با توجه به موقعیت زمین پروژه مذکور و جذب حداقل آب در این منطقه، از ابتدای ساخت این پروژه مکاتباتی با سازمان آب‌ و فاضلاب منطقه برای اتصال پروژه مذکور به سیستم اگوی شهری انجام شد که با توجه به عدم اجرای برخی قسمت‌های سیستم اگو در این منطقه، هنوز برقراری انشعاب فاضلاب میسر نشده است.

وی ادامه داد: با این وجود سازمان نوسازی نسبت به نصب سپتیک‌های مناسب در محل پروژه اقدام کرده که باید در بازه ‌زمانی پیش‌بینی شده، تخلیه شود که متاسفانه اقدام مناسبی در بازه های زمانی مربوطه صورت نگرفته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه پروژه مجتمع امام رضا (ع) دارای انشعابات آب و برق و گاز است، افزود: به علت آیین‌نامه های اداره گاز مبنی بر عدم امکان نصب انشعاب گاز در محدوده تجاری (پاساژ) که در طبقه همکف مجتمع مسکونی واقع شده، برقراری انشعاب گاز در داخل واحدهای تجاری مقدور نیست که این عدم امکان مکررا به اطلاع واحدهای تجاری رسیده و مابه‌التفاوت آن در حساب‌های فی‌مابین لحاظ شده است.

 

 

 

    نظرات