استفاده از پساب شهری برای آبیاری باغستان‌های سنتی

استفاده از پساب شهری برای آبیاری باغستان‌های سنتی

http://www.bananews.ir/مدیرعامل سازمان باغستان‌های سنتی شهرداری قزوین گفت: شرایط استفاده از پساب شهری برای آبیاری باغستان‌های سنتی قزوین فراهم می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمید رحمانی بیان کرد: باغستان‌های سنتی قزوین توسط ۵ رودخانه فصلی آبیاری می‌شوند، اما در فصولی از سال که بارندگی کاهش می‌یابد و رودخانه‌ها دچار کم‌آبی می‌شوند، این سازمان نسبت به خرید آب از کانال طالقان اقدام می‌کند که در این زمینه نیز با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی افزود: یکی از این مشکلات، باز شدن دریچه‎های کانال در فصل بهار است که با توجه به فصل آبیاری باغستان‌ها در زمستان، برای آبیاری قادر به استفاده و دریافت آب از این کانال نیستیم، علاوه بر این پس از گشوده شدن این دریچه‌ها، اولویت استفاده آب با کشاورزان است و با توجه به اشتراک دریچه‌های کشاورزی و باغبانی در اکثر مکان‌ها، این موضوع به بروز مشکلات ناشی از کم‌آبی می‌افزاید.

مدیرعامل سازمان باغستان‌های سنتی شهرداری قزوین عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود در آبیاری باغستان‌های سنتی، ممنوع بودن حفر چاه به دلیل پایین بودن سطح آب‌های زیرزمینی است.

وی یادآور شد: با توجه به وجود این مشکلات و انجام بررسی‌های لازم، این سازمان نسبت به فراهم آوردن بسترهای لازم به منظور استفاده از پساب شهری اقدام کرده است.

 

 

 

    نظرات