حدود ۳۰ هزار واحد مسکن‌مهر در خوزستان آماده افتتاح

حدود ۳۰ هزار واحد مسکن‌مهر در خوزستان آماده افتتاح

http://www.bananews.ir/استاندار خوزستان گفت: از زمان آغاز پروژه مسکن‌مهر افراد جدیدی ازدواج کرده و واجد شرایط شده‌اند که این افراد می‌توانند جایگزین اشخاص فاقد شرایط شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیدجعفر حجازی در جلسه شورای مسکن که روز گذشته (۹ دی‌ماه) در محل استانداری برگزار شد و به برنامه‌ریزی برای افتتاح واحدهای مسکن‌مهر بالای ۲۵ هزار نفر اختصاص داشت، عنوان‌کرد: انتظار می‌رود با نشست‌های پی‌درپی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تعاونی‌ها، وضعیت پروژه‌ها تعیین و افرادی که به کار پایبند نیستند، از طرح مسکن‌مهر حذف و افراد واجد شرایط جدید با اخذ مجوز جایگزین شوند.

وی افزود: در شهرهای دارای مازاد مسکن‌مهر نیز فرمانداران باید با فراخوان، واحدهای نیمه‌تمام را به افراد جدیدی که مبلغ جدیدی مطابق با ارزش آورده فرد قبلی دارد، تحویل دهند.

استاندار خوزستان ادامه‌داد: تعاونی‌ها باید در گذشته از زمان استفاده و با ‌سرعت طرح‌ها را اجرایی می‌کردند، زیرا در شرایط فعلی قیمت‌ها پایدار نیست و هزینه‌ها و دستمزدها همچنان بالا می‌رود. قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در سال ۸۸ گفت‌وگوهایی با تعاونی‌ها انجام و به آنان خاطرنشان شد که با اجرای این قانون، قیمت‌ها جهش می‌یابند و ضروری است کار را با تلاش بیشتری پیش ببرند؛ بنابراین توصیه می‌شود تعاونی‌ها با پیمان‌کاران مذاکره کرده و مسائل را حل کند تا کار پیش برود.

 

حجازی اظهارکرد: با تلاش مضاعف باید پرونده مسکن‌مهر تا پایان کار دولت دهم بسته شود. هم‌اکنون حدود ۸۰ درصد کار زیرساخت مسکن‌های مهر انجام شده که از ۶۰ درصد کار ساختمانی جلوتر است؛ در حالی که این روند در کشور عکس است و فعالیت‌های ساختمانی‌ جلوتر از کار زیرساختی می‌باشند. این یک موفقیت برای استان محسوب می‌شود که با همکاری شرکت‌های آب و فاضلاب و آب و برق به‌دست آمده است.

وی در ادامه گفت: طی جلسه‌ای در روزهای آینده با مسوولان شرکت‌های آب و فاضلاب و آب و برق، معاونت برناهم‌ریزی و عمرانی استانداری، باید مشکل منابع مالی حل شود و همچنین با همکاری مدیر اداره راه و شهرسازی خوزستان هزینه‌های مربوط به مسائل راه، حوزه عمران، مسائل شهرداری و عمران شهری با ارجاع به وزیر حل شود. بانک‌ها نیز باید وام ۲۵ میلیونی را فارغ از موضوع صنعتی و غیرصنعتی بودن پروژه به متقاضیان بدهند.

استاندار خوزستان تصریح‌کرد: تا پایان سال حداقل ۲ تا ۳ افتتاحیه مسکن‌مهر باید در دستور کار باشد. پیشنهاد می‌شود شهرهایی که واحدهای مسکن‌مهر عمده‌ای دارند و تاکنون افتتاحیه چندانی نداشته‌اند، همانند دزفول و شوشتر زمینه لازم برای افتتاح مسکن‌مهر با حضور مسئولان کشوری را فراهم کنند.

حجازی همچنین افزود: هم‌اکنون حدود ۲۳ هزار واحد بدون احتساب شهرهای آبادان، باغملک و شادگان آماده افتتاح است و انتظار می‌رود با تلاش مضاعف، این میزان به ۳۰ هزار واحد افزایش یابد که طی دو مرحله ۱۵ هزار واحدی تا پایان سال افتتاح شوند. همچنین مانده تعهدات مسکن‌مهر نیز باید تا پایان خردادماه و قبل از شروع کار دولت جدید افتتاح شوند.

وی خاطرنشان‌کرد: واحدهای افتتاح شده امیدیه جزؤ سایت‌های برحسته محسوب می‌شوند؛ به طوری که مردم رضایت بالایی داشته و هم‌اکنون حدود ۱۵۰ خانوار در آن‌جا ساکن شده و شرایط لازم برای افتتاح باقیمانده واحدها نیز فراهم است.

از سوی دیگر نصرالله دهقانی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با تاکید بر این‌که خوزستان از لحاظ زیرساخت مسکن مقام اول را در کشور دارد، اظهارکرد: تاکنون طی ۴ مرحله ۳۴ هزار و ۵۱۵ واحد مسکن افتتاح شده است که از این میزان ۸ هزار و ۵۵۲ واحد متعلق به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، ۲ هزار و ۸۱۶ واحد در بخش بافت فرسوده و ۲۳ هزار و ۱۴۷ واحد مربوط به شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر می‌باشد.

 تعداد واحدهای مسکن‌مهر آماده افتتاح شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در شهرهای مختلف در اسفندماه و تا پایان سال به شرح زیر است:

آبادان ۹۷۵ واحد، امیدیه ۱۱۵۴ واحد، اندیمشک ۴۴۹ واحد، اهواز ۱۰۰۲ واحد، ایذه ۳۵۰ واحد، باغملک ۳۱۲ واحد، بندرامام ۱۹۱۷ واحد، ماهشهر ۳۱۴۳ واحد، بهبهان ۱۲۸۰ واحد، خرمشهر ۱۹۲۰ واحد، دزفول ۲۴۸۵ واحد، رامشیر ۲۰۰ واحد، هندیجان ۹۰۰ واحد، شوش ۵۰۰ واحد، مسجدسلیمان ۵۵۰ واحد، سوسنگرد ۱۲۴ واحد، شادگان ۲۰۱ واحد، رامین ۳ هزار واحد تا پایان سال. شیرین‌شهر ۱۲۰۰ واحد و شوشتر ۲۱۸۴ واحد.

همچنین در پایان جلسه مشکلات شهرستان‌ها در خصوص مسائل آب و فاضلاب، گاز و برق بررسی و شهرهایی چون آبادان، امیدیه، سوسنگرد، شوش و مسجدسلیمان مشکلات خود را در این زمینه بیان کردند.

 

 

 

    نظرات