پروژه‌های مرمتی نیمه‌تمام سراب تا سال ۹۲ به اتمام می‌رسد

پروژه‌های مرمتی نیمه‌تمام سراب تا سال ۹۲ به اتمام می‌رسد

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های مرمتی نیمه تمام شهرستان سراب تا خرداد ماه سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، تراب محمدی در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان سراب، افزود: اغلب پروژه های مرمتی این شهرستان از پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد برخوردارند که با تامین اعتبار مورد نیاز، تا پایان سال کاری ۹۱ به اتمام می‌رسند.

وی مسجد جامع سراب، امامزاده بزرگ سراب، خانه علامه امینی، مسجد اسنق و پل گاودوشان را پروژه‌های مرمتی فعال این شهرستان خواند و نسبت به بهره‌برداری از آنها در سال ۹۲ اظهار امیدواری کرد.

محمدی با تاکید بر توسعه و ترویج رشته‌های صنایع دستی در شهرستان سراب، اظهار کرد: آموزش

صنایع دستی به ویژه در رشته‌هایی با متقاضی بالا، افزایش یافته و پس از آموزش، به هنرمندانی که در این رشته‌ها مشغول شوند، امکان اعطای تسهیلات بانکی و بیمه فراهم می‌شود.

وی راه‌اندازی نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع دستی با مشارکت شهرداری سراب را از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه عنوان کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: شهرستان سراب هم اکنون ۷۵ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی را دارد و مرمت تمامی مساجد تاریخی آن یا به اتمام رسیده و یا از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است.

 

محمدی با اشاره به راه‌اندازی مراکز دایمی اطلاع رسانی گردشگری در چهار نقطه ورودی استان، اظهار کرد: ملکان، میانه، مرند و سراب چهار نقطه‌ای هستند که سال آینده در آنها مرکز دایمی اطلاع رسانی گردشگری راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین دامنه آب گرم‌های موجود در دامنه بزغوش را ظرفیت طبیعی بی‌نظیری برای جذب گردشگر به منطقه خواند و گفت: اسب فروشان، الله‌حق، اردهای و شالقون چشمه‌هایی هستند که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زیرساخت‌های گردشگری لازم را در آنها ایجاد کرده تا سرمایه‌گذار با دلگرمی بیشتری به این طرح‌ها ورود پیدا کنند.

وی یادآور شد: کوه سبلان که سال گذشته به صورت مشترک بین آذربایجان شرقی و استان اردبیل ثبت ملی شد، هم اکنون به عنوان یک اثر طبیعی پرونده‌اش در حال آماده شدن برای معرفی به عنوان نامزد ثبت در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار دارد.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ثبت ملی اخیر هفت آیین عاشورایی استان، اظهار کرد: هر منطقه و شهرستانی می‌تواند با معرفی مکان رویدادها و آیین‌های سنتی و مذهبی اصیل و منحصر بفرد خود، زمینه را برای ثبت ملی این میراث‌های معنوی فراهم کند.

 

 

 

    نظرات