تبیین استاندارد برای احداث ساختمان‌های اداری و خوابگاه‌ها

تبیین استاندارد برای احداث ساختمان‌های اداری و خوابگاه‌ها

www.BanaNews.irرییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن از تبیین استاندارد برای احداث ساختمان‌های اداری و خوابگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید محمود فاطمی‌عقدا امروز در حاشیه گردهمایی مشترک مدیران سازمان مدیریت بحران کشور و مدیران استانی سازمان ملی استاندارد ایران اظهارکرد: با این اقدام وضعیت مقاوم‌سازی و ایمنی ساختمان‌ها نسبت به گذشته مناسب‌تر خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این کنترل هوشمند ساختمان‌ها در مراحل مختلف ساخت، مطرح شده که اجرای آن می‌تواند به ایمن‌سازی واحدهای ساختمانی کمک کند.

فاطمی‌عقدا به ساخت ماده مقاوم‌کننده ساختمان برای اولین بار در جهان خبرداد و افزود: وضعیت این ماده پلیمری با ضخامت لایه داخلی و بیرونی ساختمان رفتار سازه تغییر می‌کند.

رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن گفت: این ماده به خصوص برای مقاوم‌سازی واحدهای ساختمانی در مقابل زلزله کاربرد مناسبی خواهد داشت.

وی به شیوع استفاده از مصالح ساختمانی غیراستاندارد در برخی استان‌های کشور اشاره و اظهار کرد: باید با تدابیر و راهکارهای مناسب میزان استفاده از مصالح کاهش یابد چراکه استفاده از مصالح استاندارد شرط اساسی در تامین ایمنی ساختمان‌ها است.

 

 

 

    نظرات