مرمت سد گلستان مشهد

مرمت سد گلستان مشهد

http://www.bananews.ir/معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی از انجام عملیات مرمت و استحکام‌بخشی سد گلستان مشهد از سوی آستان قدس رضوی خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خلیل اکبری با بیان این خبر گفت: یکصد میلیارد ریال برای این طرح از سوی آستان قدس رضوی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه این سد از جمله موقوفات حضرت رضا(ع) است، خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته عملیات مرمت و بازسازی این سد از اواخر تیرماه سال جاری به عهده آستان قدس رضوی قرار گرفته و با انتخاب پیمانکاران و مشاوران متخصص برای این پروژه، پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده کار استحکام‌بخشی این بنای تاریخی و گردشگری به اتمام برسد. اکبری با بیان اینکه تا قبل از سال ۱۳۵۱ ارتفاع این سد حدود ۱۶ متر بود، ابرازداشت: با مرمت‌هایی که در ۴۰ سال پیش بر روی این سد صورت گرفت ارتفاع آن به منظور بالا بردن ظرفیت ، به ۲۱ متر افزایش پیدا کرد.

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی افزود: حجم حوضه آبگیر سطحی سد گلستان ۲ .۱ میلیون متر مکعب است که پیش‌بینی می‌شود این مقدار تا ۵ .۲ میلیون متر مکعب افزایش یابد. وی با اشاره به اینکه سد گلستان در وقف و مالکیت آستان قدس رضوی است، تصریح کرد: بهره‌برداری آب‌های حاصل از این سد با اجازه آستان قدس رضوی انجام و آب‌های حاصل از آن در آبیاری باغ‌های آستان قدس رضوی از جمله باغ ملک‌آباد و اراضی پایین دست این سد استفاده می‌شود.

 

 

 

    نظرات