وعده‌های تکمیل آب‌وفاضلاب مسکن مهر پرند؛ مشروط به تامین اعتبار

وعده‌های تکمیل آب‌وفاضلاب مسکن مهر پرند؛ مشروط به تامین اعتبار

http://www.bananews.ir/درپی اعلام وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اینکه خریداران مسکن مهر پرند قسط چهارم خود را مشروط به تکمیل خدمات وزارت نیرو پرداخت کنند، شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی تهران، تامین ۴۰ هزار انشعاب آب و فاضلاب تا پایان ماه جاری مشروط به تامین اعتبار وعده داده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مدیرعامل سابق شهر جدید پرند پیش از این گفته بود ۲۰ هزار واحد مسکونی در این شهر تکمیل شده اما وزارت نیرو برای انشعابات آب، برق و گاز این واحدها اقدام نمی‌کند درصورتیکه اگر این خدمات تکمیل شود خریداران در این واحدها مستقر می‌شوند.

طبق قرارداد پیش‌فروش، ۷۰ درصد از کل هزینه ساخت و ملک از متقاضی مسکن مهر دریافت شده و ۳۰ درصد دیگر زمان تحویل واحد دریافت می‌شود که به گفته صابونی از متقاضیان مسکن مهر پرند نیز درخواست شده ۳۰ درصد باقی‌مانده را به حساب مسکن مهر واریز نکنند تا خدمات وزارت نیرو در این واحدها تکمیل شود و زمانی ۲۰ هزار واحد این شهر تحویل داده می‌شود که وزارت نیرو مشکل آب، برق و گاز آن را حل کرده باشد.

اکنون یک ماه از تغییر مدیرعامل جدید شهر پرند می‌گذرد و حبیب‌الله چاغروندی به عنوان مسوول پاسخگوی مسکن مهر این شهر در آخرین گفت‌گوی خود اظهار کرده که بیش از ۱۲۰ هزار نفر برای دریافت واحدهای مسکن مهر پرند ثبت‌نام کردند و اکنون فاز شش پرند در حال ساخت است اما زمان تحویل و واگذاری آن هنوز مشخص نیست و ساکن کردن مردم در این واحدها مشروط به ارائه خدمات است.

 

تامین انشعاب آب و فاضلاب پرند تا پایان ماه جاری

در این میان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی تهران از تامین ۴۰ هزار انشعاب آب و فاضلاب تا پایان ماه جاری و ۶۰ هزار انشعاب آب و فاضلاب تا پایان سال در صورت تامین اعتبار خبر داده و گفته که تاکنون در شهر پرند بالغ بر ۴۰ هزار انشعاب فاضلاب و ۲۹ هزار انشعاب آب وصل شده است.

به گفته موسی پرویزی براساس برآورد سال ۸۹ برای تامین آب و فاضلاب ۷۰ هزار واحد مسکن مهر شهر پرند ۱۷۲ میلیارد تومان هزینه لازم است که امسال علیرغم اضافه شدن تعداد واحدها به ۹۶ هزار مورد، اعتباری تخصیص نیافته و در مجموع از ۱۷۰ میلیارد تومان فقط ۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی گفت: وزارت نیرو و استانداری از سهم ۱۷۰ میلیارد تومانی خود فقط ۸۰ میلیارد تومان پرداخت کردند اما تاکنون بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان برای تامین آب و فاضلاب مسکن مهر شهر پرند هزینه شده است.

طبق تاکید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی تهران، دغدغه‌ای برای تامین آب پرند وجود ندارد و تاکنون ۱۷۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در این شهر اجرا شده که حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و شبکه جمع‌آوری فاضلاب نیز ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

 

 

 

 

    نظرات