کمترین تاثیر مسکن مهر خانه‌دار شدن خانواده‌های کم در آمد است

کمترین تاثیر مسکن مهر خانه‌دار شدن خانواده‌های کم در آمد است

http://www.bananews.irیک عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: هزاران واحد مسکونی مسکن مهر زمانی به کمک مردم آمده است که قیمت مسکن رشد تصاعدی دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: حذف قیمت زمین از هزینه تمام شده مسکن مهر موجب خانه‌دار شدن خانواده‌هایی شد که اندوخته‌های اندکی داشتند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه ، برخوار با اشاره به موافقت وزارت راه و شهرسازی برای خرید و فروش مسکن مهر، گفت: خرید و فروش مسکن مهر با شروطی که توسط وزارت راه و شهرسازی تعیین شده زمانی قابل انجام است که وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک فکری اساسی برای صدور سند مالکیت این مسکن کنند در این صورت بی آنکه عرصه‌ ( زمین) مسکن مهر خرید و فروش شود، شرایط مالکیت اعیانی ( بنا) مشخص می‌شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه آزاد سازی خرید و فروش مسکن را موجب تاثیر بر قیمت مسکن در بازار نقل و انتقالات مسکن دانست و افزود: عرضه انبوه مسکن مهر که عمدتا در حاشیه شهرهای بزرگ بنا شده است و شناسایی مسکن خالی از سکنه در داخل شهرهای بزرگ و عرضه‌ی آنها به متقاضیان مسکن موجب متعادل شدن قیمت مسکن ملکی و اجاره‌ای می‌شود.

وی عرضه ۴۷۰ هزار مسکن مهر را موجب توقف رشد شدید قیمت مسکن دانست و افزود: موج تقاضای مسکن طی چند سال اخیر نیازمند حرکتی موثر در حوزه مسکن بود و اگر نبود سیاست مسکن مهر رشد قیمت مسکن ملکی و استیجاری بیش از اینها بود. اگر کمترین تاثیر ده‌ها هزار وا حد مسکن مهر خانه‌دار شدن خانواده‌های کم درآمد باشد باز موفقیت نسبی از آن دولتمردان شده است.

حاجی متذکر شد: ۴۷۰ هزار واحد مسکن مهر زمانی به کمک مردم آمده است که در اوج تقاضا قرار داریم.

 

 

 

    نظرات