احیا بافت فرسوده نیازمند فرهنگسازی در جامعه

احیا بافت فرسوده نیازمند فرهنگسازی در جامعه

http://www.bananews.ir/سرپرست معاونت برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری بهارستان فرهنگسازی در جامعه را عامل مهمی جهت احیای بافت فرسوده دانست و بر لزوم آگاهی شهروندان از خطرات سکونت در این اماکن تاکید کرد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حبیب الله پیشوا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به روند افزایش جمعیت در شهرستانهای استان تهران، گسترش سکونتگاه های غیرمجاز و ساخت و سازهای خارج از اصول و ضوابط قانونی امری انکار ناپذیر است که در صورت غفلت و کم توجهی مسئولان، به مرور زمان به معضلی حل ناشدنی تبدیل خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: در بهارستان نیز همانند سایر شهرستانهای استان تهران اینگونه سکونتگاه ها و ساختمانهای غیرمجاز وجود دارد که یکی از اولویتهای اساسی مسئولان این منطقه، رسیدگی به مسائل و مشکلات موجود در این زمینه است.

شهروندان باید از خطرات سکونت در ساختمانهای غیر استاندارد آگاه شوند

وی با اشاره به لزوم احیای بافت های فرسوده شهری ادامه داد: بایستی با برنامه ریزی و فرهنگسازی عمومی نسبت به احیای بافت های فرسوده شهری اقدام کرد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری گفت: در صورتیکه شهروندان از خطرات و عواقب منفی ناشی از اسکان در بافتهای فرسوده و غیرمجاز و غیر استاندارد آگاه شوند، دیگر تمایلی به اسکان در این اماکن و مناطق نخواهند داشت، در واقع فرهنگسازی در جامعه گام بلندی جهت تحقق اهداف مدنظر است.

رشد سکونتگاه های غیرمجاز عامل مهمی در افزایش آمار تلفات حوادث طبیعی است

این مسئول افزود: رشد سکونتگاه های غیرمجاز و ساخت و سازهای غیرقانونی، یکی از عوامل مهم در افزایش آمار تلفات حوادث طبیعی است از این رو باید با بهسازی و ساماندهی اینگونه اماکن، به دنبال علاج واقعه قبل از وقوع بود.

حبیبی با بیان اینکه بافت فرسوده و نابسامان به واسطه قرار گرفتن در لایه های میانی شهرها نیازمند دخالت و ساماندهی هستند بر تدوین برنامه ها وسیاستهای ویژه جهت سازماندهی این بنا ها تاکید کرد و گفت: در این زمینه شهرداریها باید با شناسایی اینگونه اماکن در جهت بهسازی و ساماندهی آنها گام بردارند و با ارائه سیاستها و تسهیلات تشویقی، ساکنین بافتهای فرسوده را به احیای محل سکونت خود ترغیب کنند.

 

 

 

    نظرات