مرمت اساسی برج آزادی از پایان بهمن آغاز می‌شود

مرمت اساسی برج آزادی از پایان بهمن آغاز می‌شود

http://www.bananews.ir/مدیر مجموعه آزادی در برنامه زنده  ویتامین۳ اعلام کرد مرمت اساسی برج آزادی از پایان بهمن پس از بارندگی‌ها و راهپیمایی ۲۲ بهمن، آغاز خواهد شد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) غلامحسین شاهعلی مدیر مجموعه برج آزادی که ۲۲ آذر در ارتباط تلفنی با برنامه ویتامین۳ تهدیدهای پیرامون این بنای تاریخی را شرح داده و اعلام کرده بود ۲۰ روز آینده بخشی از مشکلات حل خواهند شد، صبح امروز شنبه ۱۶ دی مجددا در گفتگوی تلفنی با این برنامه صبحگاهی حاضر شد و گزارش عملکرد این ۲۰ روز را ارائه داد.

قول شهرداری منطقه ۹ برای کلید زدن پروژه مرمت

وی در این زمینه گفت: مدتی است آب به پی برج وارد نمی‎شود. خوشبختانه دوستان در مجموعه برج آزادی، بنیاد رودکی و افراد ذی نفع دیگر، شبانه‌روز در مرمت برج همکاری کردند و اکنون بر گنبد فیروزه‎ای بالای برج سازه چتر محافظ نصب شده است.

مدیر برج آزادی یادآور شد: همچنین آبریزی‌های بدنه و کاشی‎های بالای برج نیز کنترل شده است. طی نشست‌های مختلف که برگزار کردیم، کارشناسان در خصوص محوطه نیز طرح‌های جامعی ارائه دادند و بنابراین نصب زه کش‎ و ایزوله محوطه، همچنین تعویض بخشی از سنگفرش‎ها در دستور کار قرار گرفته و شهرداری منطقه ۹ قول داده بعد از پایان بهمن ماه پروژه را آغاز کند.

آغاز فعالیت پس از بارندگی‌ها و راهپیمایی ۲۲ بهمن

شاهعلی در پاسخ به سوال سیدعلی ضیاء مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا آغاز فعالیت را به این زمان موکول کرده‌اید، توضیح داد: تا آن زمان بارندگی‌ها کمتر خواهد شد. از طرفی تخریب میدان، شرایط برای حضور مردم تهران در راهپیمایی ۲۲ بهمن را نامساعد می‌کند.

وی تصریح کرد: این موضوع که اخیرا در خبرها آمده بود آب به پی برج وارد شده را تصحیح و اعلام می‌کنم ترک خوردگی در برج وجود ندارد. گرچه نفوذ آب به بخش‌های شمالی ساختمان مورد تایید است و تحت کنترل قرار خواهد گرفت.

مدیر مجموعه آزادی در پایان تأکید کرد: علاقمندیم با حساسیت و دقت روند مرمت را انجام دهیم. پس از توجه این برنامه به برج و همینطور فعالیت دیگر رسانه‌ها، دوستان در سازمان میراث فرهنگی و شهرداری از جای جای میهن نظراتشان را اعلام کردند و این نگرانی رسانه‌ها قابل تقدیر است.

شاهعلی به مجری "ویتامین۳" وعده داد ۱۵ اسفند خبرهای تازه‌ای از روند مرمت ارائه کند.

 

 

 

    نظرات