حجم زیادی از پروژه های نیمه تمام در استان ایلام وجود دارد

حجم زیادی از پروژه های نیمه تمام در استان ایلام وجود دارد

http://www.bananews.irنماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس گفت: در حال حاضر حجم زیادی از از پروژه های نیمه تمام در استان ایلام وجود دارد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بسیاری از کشاورزان خرده پای ایلام معیشت خانواده خود را از طریق بخش کشاورزی تامین می کنند، اظهار داشت: باید به کشاورزان این استان از توجه ویژه ای صورت گیرد.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر با اشاره به اینکه به دلیل خشکسالی نرخ مهاجرت از روستاها به شهرها به سرعت در حال افزایش است، بیان داشت: خشکسالی و مهاجرت های ناشی از آن موجب فروپاشی اقتصاد خانوارها شده است که امیدواریم با توجه به بودجه اختصاص یافته برای خشکسالی عنایت ویژه ای به مناطق درگیر این موضوع شود.

وی افزود: این استان با توجه به وضعیت جغرافیایی و وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق نیازمند اتخاذ گام های بلندی برای ایجاد توسعه پایدار در منطقه است.

وی عنوان کرد: در دیدار اخیر نمایندگان مردم استان ایلام با رئیس جمهور مشکلات و مسائل مختلفی مطرح شد.

علی محمد احمدی افزود: در این دیدار مقرر شد با توجه به ضرورت تکمیل طرح‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالا به ویژه طرح‌های مهر ماندگار اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یا اعتبارات عمرانی سال ۹۱ استان ایلام به صورت ۱۰۰ درصد اختصاص یابد.

وی ادامه داد: برای رفع محرومیت از ایلام و پیشرفت پروژه‌های عمرانی لازم است اعتبارات تملک دارایی‌ها در استان اعم از ملی و استانی ۱۰۰ درصد تخصیص یابد.

این نماینده بیان داشت: از فرصت طلایی برای راه اندازی پروژه های کلیدی در استان استفاده نشده و اکنون با حجم زیادی از پروژه های نیمه تمام و طرح های صنعتی که ۱۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت دارند، مواجه هستیم.

احمدی گفت: تا عزم جدی پای کار نباشد، حل مشکل بیکاری استان به سادگی ممکن نیست و اکنون در استان ایلام درگیر زیرساخت ها هستیم و اقتصادی که درگیر زیر ساخت باشد فرصت شغلی کمتری دارد.

نماینده دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استعدادهای اقتصادی، گردشگری، توانمندی‌ها و ظرفیتهای مناسب بخش بدره برای تبدیل شدن به شهرستان خواستار تحقق این مهم در پایان سال۹۱ به عنوان عیدی دولت به مردم متدین و انقلابی این منطقه شد.

 

 

 

    نظرات