افزایش سرقت کابل ها و سیم های برق در شهرجدید پرند

افزایش سرقت کابل ها و سیم های برق در شهرجدید پرند

http://www.bananews.irنعمت روشنایی به خصوص در راه ها، معابر و میادین، یکی از حقوق حقه شهروندان بوده و تامین این مهم بر عهده نهادهای مربوط و مسئولان ذی ربط در ادارات برق و شهرداری هاست اما هم اکنون تراژدی سرقت کابل برق در پرند ادامه دارد و سایه تاریکی بر شهر سنگینی می کند.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) تاریکی و نبود روشنایی در برخی از معابر و راه های شهر جدید پرند بخصوص در ورودی و خروجی های این شهر، معضلی ناشی از سرقت کابل ها و سیم های مسی بوده که همچنان اختاپوس وار بر این شهر سایه انداخته و باعث تداوم خاموشی ها شده است.

نماد پرند در ظلمت میدان بصیرت

میدان بصیرت این شهر در ورودی و در جوار دانشگاه آزاد اسلامی که نماد پرند نیز در آن نصب شده از این معضل بی نصیب نمانده و با غروب خورشید سایه تاریکی بر آن سایه انداخته و تنها نماد شهر در آن محبوس شده و ناتوان از به رخ کشیدن زیبایی خود بوده این درحالی است که شهرداری پرند در جوار این میدان استقرار یافته است.

بلوار جدید الاحداثی که ورودی و خروجی پرند را از طریق بزرگراه فرودگاه امام خمینی(ره)به آزادراه خلیج فارس متصل می کند به استثنای روزهای نخست بهره برداری مدتی است در تاریکی مطلق به سر می برد این در حالی است که روشنایی بخشی از بزرگراه فرودگاه منتهی به ورودی و خروجی پرند نیز مدتهاست که برقرار نیست.

بلوار شهید باهنر در امتداد بلوار جدید الاحداثی که ورودی و خروجی پرند را به بزرگراه فرودگاه امام خمینی(ره) متصل می کند تا میدان بصیرت و ادامه آن تا بلوار شهدا در تاریکی مطلق فرو رفته و تنها روشنایی اندک و نه چندان خوبی روبروی دانشگاه آزاد برقرار است که با توجه به کوتاه بودن روزها و تاریکی زودرس چندان رضایت بخش نیست.

امکانات روشنایی خیابان نقش جهان در حد صفر است

همچنین تاریکی بر بخشهایی از بلوارهای انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی و برخی نقاط دیگر سایه افکنده و در خیابان نقش جهان واقع در فاز صفر که به "شهرداری پرند" منتهی می شود حتی تیرچه های روشنایی تعبیه نشده و مسیر این خیابان با آسفالت نامناسب، نارضایتی شهروندان ساکن در این بخش از شهر را به دنبال داشته و وضعیت بدی را تحمل می کنند این در حالی است که این منطقه جولانگاه سگ های ولگرد و وحشی شده و موجبات ترس شهروندان بواسطه تاریکی شب را فراهم کرده است.

ورودی های جدید از آزادراه تهران ساوه و بالعکس به شهر جدید پرند و همچنین خروجی های این شهر به آزاد راه تهران ساوه و بالعکس فاقد روشنایی بوده و تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

افزایش سرقت کابل ها و سیم های برق در شهرجدید پرند

رئیس اداره برق رباط کریم در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص خاموشیهای پرند اظهار داشت: متاسفانه سرقت ها در شهر جدید پرند زیاد شده و دلیل اصلی خاموشی های اخیر نیز سرقت کابل ها و سیم های مسی است.

رحیمیان با اشاره به گرانی سیمهای مسی و مشکل تامین اعتبار برای تامین مجدد سیم ها گفت: تا یک ماه آینده و با تامین اعتبار لازم از سوی اداره برق استان تهران مشکل خاموشی در پرند رفع می شود.!

وی با تاکید بر اینکه تامین روشنایی و نگهداری برق میادین شهر مطابق قانون با شهرداری هاست، اظهار داشت: درخصوص خاموشی خیابان نقش جهان، شهروندان ساکن در منطقه درخواست کتبی با رسم کروکی مربوط را به اداره برق ارائه داده تا مورد بررسی و اقدام لازم قرار بگیرد.

 

گشت شبانه مسئولان و شناسایی خاموشی ها

شهردار پرند نیز در گفتگو با مهر نیز با اظهار تاسف از سرقت کابل ها و خاموشی های به وجود آمده در برخی نقاط شهر و ورودی های شهر به خبرنگار مهر گفت: این مشکل بزودی برطرف خواهد شد.

فتحعلی همتی با اشاره به تعامل خوب شهرداری با اداره برق ریاط کریم و برقراری جلساتی در این خصوص اظهار داشت: هفته گذشته با حضور تیمی متشکل از شهرداری و اداره برق به اتفاق رحیمیان رئیس اداره برق رباط کریم و عشوری مسئول بازرسی شهرداری پرند در گشتی شبانه مشکلات تاریکی و خاموشی ها بررسی و شناسایی شد.

این مسئول افزود: در این بازدید و گشت شبانه رئیس اداره برق رباط کریم قول مساعد داد تا معضلات موجود بزودی مرتفع شده و شاهد روشنایی های مجدد در سطح شهر باشیم.

بازگشت روشنایی به "نماد پرند" و میدان بصیرت در آینده ای نزدیک

وی با اشاره به وظایف اداره برق و شهرداری در تامین روشنایی شهر اظهار امیدواری کرد روشنایی معابر و راه ها بخصوص خیابان نقش جهان و میدان بصیرت و "نماد پرند" که در حیطه وظایف شهرداری است بزودی مرتفع شده و تا شب عید روشنایی و زیبایی به بسیاری از نقاط شهر بخصوص میدان بصیرت و نماد پرند بازگردد.

به گزارش خبرنگار مهر، سال پیش هم که پرند با خاموشی ها دست و پنجه نرم می کرد و موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم کرده بود در گزارش خبرگزاری مهر دلیل اصلی، سرقت کابل های برق اعلام شد.

با توجه به اینکه مدت زیادی از خاموشی های جدید پرند می گذرد امید می رود مسئولان اداره برق و شهرداری با تلاش گسترده و همکاری خود به این معضلات پایان دهند!

همچنین امید آن می رود تا با عنایت بیشتر گشت های اداره برق و نیروی انتظامی با توجه به رشد نهادهای امنیتی و انتظامی شهر پرند از سرقت کابل ها و سیم های برق جلوگیری شده سارقان دستگیر و به دست قانون سپرده شوند تا به سزای اعمال خود برسند و اینچنین شاهد خاموشی ها و نارضایتی شهروندان نباشیم.

گزارش از احسان عربی مفرد

 

 

 

    نظرات