وجود خودروهای دود زا؛ اصلی ترین علت وارونگی هوای تهران

وجود خودروهای دود زا؛ اصلی ترین علت وارونگی هوای تهران

www.bananews.irمدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران مهمترین علت آلودگی هوای شهر را وجود خودروهای دودزا و صنایع مزاحم در شهر اعلام کرد و گفت: در این راستا یکی از مهمترین پروژه های مورد اهمیت شهرداری حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز تهران است.

به گزارش بنا نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، علی محمد مختاری در مورد آلودگی و وارونگی هوای شهر تهران اظهار کرد: طی دو هفته اخیر، متاسفانه در شهر تهران با آلودگی و وارونگی هوا مواجه شدیم که علت اصلی آن نیز وجود خودروهای دودزا و صنایع آلاینده شهر تهران است که موجب ایجاد نگرانی و مشکلات تنفسی برای شهروندان شده است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضای سبز می تواند نقش مهمی در کاهش و یا پیشگیری از آلودگی هوای شهر داشته باشد، عنوان کرد: خوشبختانه سرانه فضای سبز در شهر تهران نسبت به سال های گذشته افزایش مطلوبی داشته هر چند این میزان افزایش کافی نیست و باید گسترش یابد.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به حساسیت شهروندان درحفظ و نگهداری فضای سبز گفت: در این راستا تدابیر و برنامه ریزی های مناسبی در شهرداری تهران برای حمایت از مجموعه فضای سبز شهر صورت گرفته که شاهد توسعه فضای سبز،اجرای طرح کمربند سبز پیرامون شهر به نحو مطلوب و همچنین افزایش کاشت درخت در معابر و پارک ها هستیم.

مختاری در ادامه یکی از مهمترین پروژه های شهرداری تهران را حفظ و نگهداری فضای سبز شهر دانست و افزود: هر چند اقدامات به انجام رسیده برای توسعه فضای سبز سطح شهر نسبت به سال های گذشته افزایش یافته اما کافی نیست و موضوع افزایش سرانه فضای سبز شهر تهران در دستور کار قرار گرفته که به طور جدی در حال پیگیری و اجرای آن هستیم و امیدواریم در آینده ای نزدیک، شهروندان تهرانی هوایی پاک داشته باشند .

    نظرات