بلوک‌های حمل و نقل خلیج فارس و ذوب آهن اصفهان آگهی شد/واگذاری ۳ نیروگاه از طریق مزایده

بلوک‌های حمل و نقل خلیج فارس و ذوب آهن اصفهان آگهی شد/واگذاری ۳ نیروگاه از طریق مزایده

http://www.bananews.ir/سازمان خصوصی سازی بلوک های ۸۷ و ۵۶ درصدی حمل و نقل خلیج فارس و ذوب آهن اصفهان را به همراه ۳ نیروگاه برای فروش آگهی کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سازمان خصوصی سازی که در جلسه دوم دی ماه هیات واگذاری با واگذاری بلوکی سهام شرکت‌های حمل و نقل خلیج فارس، ذوب آهن و پالایشگاه بندرعباس موافقت کرده بود، دو بلوک حمل و نقل خلیج فارس و ذوب آهن را آگهی کرد تا نسبت به فروش سهام آنها اقدام کند.

سازمان خصوصی سازی در آگهی خود نوشته است که ۸۷ درصد از سهام حمل و نقل بین المللی خلیج فارس به قیمت تابلو بورس در روز عرضه به اضافه ۵۰ درصد به شرط انکه از مبلغ ۱۳۵ تومان کمتر نباشد به صورت ۲۵ درصد نقد و اقساط ۴ ساله در بورس تهران واگذار می شود.

همچنین در شرایطی که نماد ذوب آهن اصفهان به دلیل افزایش بی رویه قیمت به همراه ۵ شرکت مهم در بازار سرمایه بسته است که سازمان خصوصی سازی قصد دارد بلوک ۵۶ درصدی این شرکت را به قیمت تابلو بورس در روز عرضه به اضافه ۵۰ درصد به شرط انکه از ۴۹۸ تومان کمتر نباشد در بازار فرابورس عرضه کند.

این عرضه در حالی قرار است برای دومین بار بعد از به فروش نرفتن بلوک ۱۷ درصدی در فرابورس صورت گیرد که به صورت ۳۰ درصد نقد و اقساط ۴ ساله بوده و مبلغ سپرده آن بیش از ۶۵ میلیارد تومان است.

علاوه بر این سازمان خصوصی سازی قصد دارد سهام سه شرکت شامل صنایع نیرو گسترش کردستان، نیروگاه چابهار، نیروگاه سلطانیه زنجان و مدیریت تولید نیروی برق سلطانیه زنجان را از طریق مزایده واگذارکند. به این ترتیب ۴۰ درصد صنایع نیرو گسترش کردستان،۱۰۰ درصد نیروگاه چابهار،۱۰۰ درصد نیروگاه سلطانیه زنجان به همراه ۴۰ درصد مدیریت تولید نیروی برق سلطانیه زنجان در روز ۸ بهمن به فروش می رسد.

 

 

 

    نظرات