افتتاح فرودگاه جدید برلین تا سال ۲۰۱۴ به تاخیر افتاد

افتتاح فرودگاه جدید برلین تا سال ۲۰۱۴ به تاخیر افتاد

http://www.bananews.ir/افتتاح فرودگاه جدید برلین پس از موانع و مشکلات به وجود آمده برای این پروژه مهم، دست کم تا سال ۲۰۱۴ به تاخیر خواهد افتاد که دو سال بیش‌تر از زمانی است که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) نزدیک به ۲۵ سال پس از فروپاشی دیوار برلین و ۱۴ سال پس از بازگشت دولت به برلین به عنوان پایتخت آلمان متحد، این کشور هنوز موفق نشده یک فرودگاه بین‌المللی برای جایگزینی با دو فرودگاه قدیمی که قدمت آن‌ها به زمان جنگ سرد بازمی‌گردد، راه اندازی کند.

زمان افتتاح فرودگاه برلین براندنبرگ پس از پیش آمدن مشکلات متعدد مانند ایراد سیستم‌های ایمنی حریق، طی سال گذشته چندین بار به تعویق افتاد و برای اکتبر سال ۲۰۱۳ برنامه‌ریزی شده بود.

این تاخیرها برای ایربرلین که دومین شرکت هواپیمایی بزرگ آلمان است، دردسرساز بوده زیرا این شرکت قصد دارد از فرودگاه جدید به عنوان کانون اصلی برای انجام پروازهای بین المللی‌اش استفاده کند.

هزینه نگهداری دو فرودگاه قدیمی تگل و شونفلد حدود ۱۵ میلیون یورو در ماه است. شرکت‌های هواپیمایی لوفتهانزا و ایربرلین اعلام کرده‌اند برای ضرر متحمل شده از تاخیر در افتتاح این فرودگاه، خسارت مطالبه خواهند کرد.

به گزارش رویترز، فرودگاه جدید برلین ظرفیت پاسخگویی به حداکثر ۲۷ میلیون مسافر در سال را خواهد داشت که آن را سومین فرودگاه بزرگ آلمان پس از فرانکفورت و مونیخ می‌سازد.

 

 

 

    نظرات