تلاش بانک‌های اماراتی برای تسهیل مقررات وام مسکن

تلاش بانک‌های اماراتی برای تسهیل مقررات وام مسکن

http://www.bananews.ir/بانک‌های بازرگانی امارات متحده عربی قصد دارند از بانک مرکزی این کشور درخواست کنند مقررات جدید مربوط به سقف وام مسکن برای املاک مسکونی را به تاخیر انداخته و تسهیل کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بانک مرکزی امارات هفته گذشته بخشنامه‌ای صادر کرد که بر اساس آن، وام‌های مسکن برای اتباع خارجی به ۵۰ درصد ارزش خانه برای اولین خرید و ۴۰ درصد برای خریدهای بعدی محدود می‌شود و سقف وام مسکن برای شهروندان اماراتی نیز به ۷۰ درصد ارزش ملک برای اولین خرید و ۶۰ درصد برای خرید بعدی محدود می‌شود.

به نظر می‌رسد این مقررات که بانک مرکزی امارات تاکنون در مورد آن‌ها توضیحی نداده، برای جلوگیری از تکرار حباب املاک در این کشور منظور شده‌اند اما بانک‌های بازرگانی می‌گویند ممکن است این مقررات روند احیای بازار املاک را که از سال گذشته در دوبی آغاز شد، کندتر کنند.

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که انجمن بانک‌های امارات نشستی را برگزار کرده تا در مورد واکنش به بخشنامه بانک مرکزی تصمیم‌گیری کند. به علاوه این انجمن پیشنهادی را تهیه کرده که بر اساس آن، وام مسکن برای نخستین خریداران خانه که اتباع خارجی هستند، به ۶۰ درصد و برای شهروندان امارات به ۸۰ درصد ارزش ملک محدود شود.

اتباع خارجی اکثر جمعیت هشت میلیون نفری امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهند و اجازه دارند در مناطق تعیین شده ملک خریداری کنند.

مقررات جدید اعلام شده موجب شد قیمت‌های سهام سازندگان املاک کاهش پیدا کند اما این کاهش موقتی بود که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران حتی با وجود مقررات جدید، به ادامه احیای بازار املاک امارات امیدوارند.

 

 

 

    نظرات