افزایش بافت‌های فرسوده تهران با اجرای طرح تدقیق

افزایش بافت‌های فرسوده تهران با اجرای طرح تدقیق

http://www.bananews.ir/در حالی که برابر مطالعات قبلی، حجم بافت‌های فرسوده تهران که به دست شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب شده، سه‌هزار و ۲۶۸ هکتار ثبت شده است، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد: میزان بافت‌های فرسوده پایتخت با اجرای طرح تدقیق، به پنج‌هزار و ۱۰۰ هکتار افزایش یافته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا جعفری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه بافت فرسوده دارای هر سه شاخص ناپایداری، نفوذناپذیری و ریزدانگی است، اظهار کرد: میزان بافت‌های ناپایدار شهر تهران که دست‌کم یکی از سه شاخص یاد شده را دارد، در طرح تدقیق بافت‌های فرسوده به ۱۵ هزار هکتار رسیده است.

وی با اشاره به حذف عوارض صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده، تاکید کرد: برابر ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن،‌ دولت مکلف شده که معادل ۱۰۰ درصد تخفیف اعمال شده از سوی شهرداری‌ها برای اجرای نوسازی بافت‌های فرسوده را در لوایح بودجه سنواتی منظور و به شهرداری پرداخت کند.

جعفری تصریح کرد: با این وجود در حالی که شهرداری تهران مطابق مصوبه شورای شهر در سال‌های اخیر عوارضی بابت صدور پروانه در بافت فرسوده دریافت نکرده است، دولت هم به تعهد خود در این‌باره عمل نکرده و ردیفی برای پرداخت معادل تخفیف‌های اعمال شده به شهرداری، در بودجه سنواتی تصویب نکرده است.

    نظرات