نشست خیابان ولیعصر(عج) بی ارتباط با مترو نیست

نشست خیابان ولیعصر(عج) بی ارتباط با مترو نیست

http://www.bananews.ir/در پی نشست خیابان در خیابان ولیعصر، حوالی میدان منیریه، مجری خط سه مترو تهران با اذعان به اینکه به دلیل عبور تونل مترو از مسیر این خیابان، هر گونه حوادث اینچنینی با مترو بی‌ارتباط نیست، وعده داد که حفره ایجاد شده تا سه ساعت آینده ترمیم و تردد در این ناحیه عادی شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه دستگاه حفار اتوماتیک (TBM) تاکنون حدفاصل میدان منیریه تا خیابان جمهوری را طی کرده است، اظهار کرد: ۳۴۰ متر از مسیر یاد شده تاکنون حفاری شده و عملیات سگمنت‌گذاری و لاینینگ (پوشش نهایی تونل) به سرانجام رسیده است.

وی با بیان اینکه محل ریزش خیابان ولیعصر (عج) از میدان منیریه حدود ۲۴۰ متر فاصله دارد، افزود: بنابراین دستگاه حفار اتوماتیک ۱۰۰ متر بالاتر از محل ریزش قرار دارد و قبلا از ناحیه‌ای که اکنون ریزش کرده، عبور کرده است.

مجری خط سه مترو تهران با اشاره به اینکه عملیات عمرانی مترو در خاک دستی این محدوده و با وجود حفره‌های موجود در آن بعضا موجب بروز چنین اتفاقاتی می‌شود، خاطرنشان کرد: سربار تونل حفاری شده توسط دستگاه TBM 18 متر است، در حالی که محلی که دچار ریزش شده، حدود چهار متر عمق دارد.

وی یادآور شد: TBM مترو ۲۰ روز قبل از این نقطه عبور کرده بود، اما به دلیل کیفیت نامطلوب خاک این منطقه و حفره‌های متعددی که در آن وجود دارد، خیابان ولیعصر (عج) در این محدوده نشست کرده است.

اسکندری وعده داد که تا سه ساعت آینده، حفره ایجاد شده پر و تردد در این ناحیه عادی شود.

    نظرات