چه مناطقی در تهران بیشترین ساخت وساز غیرمجاز را دارند

چه مناطقی در تهران بیشترین ساخت وساز غیرمجاز را دارند

http://www.bananews.ir/مدیرکل حریم شهرداری تهران با اشاره به جلوگیری از ۱۰ هزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم پایتخت از ابتدای امسال تاکنون، گفت: بالغ بر ۱۲۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در این مورد تخریب شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) صباح‌ الدین متقی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: بر اساس نتایج بررسی اولیه، تاکنون حدود ۴۵ هزار مترمربع از ساخت و سازهای غیرمجاز حریم شهر تهران تخریب شده است.

متقی با بیان اینکه بیشترین ساخت و ساز غیرمجاز در حریم منطقه ۱۹ صورت می‌گیرد، گفت: مناطق ۱۳، ۲۰، ۱۸ و ۵ در مراتب بعدی ساخت و ساز غیرمجاز قرار دارند.

وی با بیان اینکه اغلب این ساخت و سازها وابسته به سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی هستند، گفت: اگرچه سازمان‌های دولتی هم به این موضوع اذعان دارند که نباید ساخت و ساز غیرمجاز در حریم پایتخت صورت گیرد، اما اغلب تعاونی‌های مسکن وابسته به این دستگاه‌ها با بی‌توجهی به این محدودیت‌ها زمینی را برای ساخت و ساز خریداری می‌کنند و هنگامی که شهرداری مانع ساخت و ساز می‌شود، درگیری حقوقی و حتی فیزیکی پیش می‌آید.

مدیرکل حریم شهرداری تهران با بیان اینکه حریم‌بانان در جریان مواجهه با ساخت و سازهای غیرمجاز بعضا مورد ضرب و جرح قرار می‌گیرند، به ایسنا گفت: امسال دو حریم‌بان به دلیل جراحاتی که حین انجام وظیفه به آنها وارد شد، جان خود را از دست دادند.

به گفته وی، جلوگیری از انجام وظیفه حریم‌بانان برای ادامه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم، به صورت انفرادی یا بعضا شبکه‌ای رخ می‌دهد، به طوری که گاهی عده‌ای بر سر ساخت و ساز گماشته می‌شوند تا مانع فعالیت حریم‌بانان شوند و حتی اگر لازم شد، وارد درگیری فیزیکی شوند.

    نظرات