اجاره سالانه مسکن ۹۹ ساله باعث گرانی مسکن مهر نمی‌شود

اجاره سالانه مسکن ۹۹ ساله باعث گرانی مسکن مهر نمی‌شود

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شهر جدید پرند با اعلام اینکه افزایش اجاره مسکن ۹۹ ساله از ابتدای آغاز طرح بوده است تاکید کرد: نگرانی بابت افزایش نرخ مسکن مهر وجود ندارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حبیب‌الله چاغروندی در گفت‌وگو با ایسنا درباره افزایش ۲۰ درصدی اجاره ۹۹ ساله زمین‌های دولتی اظهار کرد: طبق قانون، هر سال وزارت اقتصاد و دارایی رقمی را مبنی بر اجاره سالانه زمین‌های دولتی اعلام می‌کند.

وی افزود: ۲۰ درصد ارزش معاملاتی زمینی که به صورت ۹۹ ساله به متقاضی اجاره داده می‌شود، هر ساله توسط متقاضی ملک به حساب دولتی واریز می‌شود.

چاغروندی با تاکید بر این‌که این رقم هیچ افزایشی در قیمت مسکن مهر نخواهد داشت ادامه داد: برای تمام زمین‌های دولتی که به صورت ۹۹ ساله تحت هر عنوانی همچون مسکن مهر اجاره داده می‌شود، سالانه ارزش معاملاتی ملک توسط وزارت اقتصاد و دارایی مشخص می‌شود.

مدیر عامل شهر جدید پرند تصریح کرد: از ابتدای راه‌اندازی مسکن مهر و تحویل آن به متقاضیان، نرخ اجاره سالانه مسکن ۹۹ ساله مشخص و توسط متقاضیان به حساب دولت واریز می‌شده است و موضوع جدیدی نیست که نگرانی افزایش قیمت مسکن مهر را در پی داشته باشد.

وی با بیان این‌که ممکن است رقم اجاره سالانه با توجه به ارزش هر ساله زمین تغییر کند خاطرنشان کرد: رقم اجاره سالانه که باید به حساب دولت واریز شود ارتباطی به قیمت تمام شده مسکن مهر ندارد.

    نظرات