خبر خوش «مپسا» به منتظران مسکن‌مهر

خبر خوش «مپسا» به منتظران مسکن‌مهر

http://www.bananews.ir/«قفل افتتاح» پروژه صنعتی‌سازی مسکن‌مهر در شهر جدید پرند با ظرفیت ۵ هزار واحدمسکونی شکسته شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) تغییر و تحولات اخیر در بدنه مدیریتی مسکن‌مهر و همینطور نهاد مسوول صنعتی‌سازی مسکن، اثر عینی خود را در پروژه‌ای که تقریبا امید به بهره‌برداری از آن کمرنگ شده بود، ثابت کرد.
در پرند به خاطر یک اشتباه بزرگ در سال۸۸، مسوولیت ساخت تعداد قابل‌ توجهی از واحدهای مسکونی‌مهر که پایلوت صنعتی‌سازی لقب گرفت، به دست سه وزارتخانه‌ای که هیچ وجه‌مشترکی با هم نداشتند سپرده شد، طوریکه ناپختگی در هر سه دسته مدیران این پروژه و البته لجبازی‌ یک دسته با دسته‌ای دیگر و از همه مهم‌تر ناتوانی شدید دسته‌ای که تعاونی‌ها در آن حضور داشتند، کلیت پروژه را از همان لحظه کلنگ‌زنی به انحراف کشاند.
اما انحراف چندساله در پروژه صنعتی‌سازی مسکن‌مهر در پرند، به واسطه دستور اخیر وزیر راه‌وشهرسازی و همکاری بی‌سابقه مجری صنعتی‌سازی مسکن، هم‌اکنون خاتمه پیدا کرده و زمان واگذاری واحدها به متقاضیان از حالت نامعلوم خارج شده است.
علی نیکزاد اخیرا با صدور «اختیار تام» برای مدیرعامل شرکت مپسا –مجری صنعتی‌سازی- مسوولیت سه‌گانه در پروژه ۵هزار واحدی فاز۵ پرند را بطور تمام و کمال به این شرکت واگذار کرد و «مپسا» نیز در واکنش به این مصوبه، از چند هفته پیش برای پیمانکاران این پروژه بابت پایان‌دادن به تاخیر در تکمیل و تحویل واحدها اولتیماتوم صادر کرد و از مدیران تعاونی‌هایی که در این پروژه ثبت‌نام کرده‌اند خواست آورده نقدی اعضایشان را برای دریافت واحدها، آماده کنند. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» اعضای برخی از این تعاونی‌ها سابقه ۶ساله در واریز پول به حساب مدیرانشان را دارند اما در این مدت هیچ کس از سود این پول‌ها خبری ندارد!
با این حال برای بستن این حیاط‌خلوت، مقرر شده مدیران این تعاونی‌ها، ظرف روزهای آینده پول‌اعضا را تحویل پیمانکاران دهند تا زمان واگذاری واحدها برایشان مشخص شود.
علی آزاد مدیرعامل شرکت «مپسا» درباره خروج پروژه ۵هزار واحدی فاز۵ پرند از بن‌بست به «دنیای‌اقتصاد» گفت: با حسن‌اعتماد وزیر راه‌وشهرسازی به این شرکت و همچنین حسن‌همکاری مدیر جدید پرند، مشکلات در مسیر بهره‌برداری از این پروژه مرتفع شده و زمان واگذاری واحدها نیز تعیین شده است.
آزاد افزود: در حال حاضر مپسا مسوولیت ساماندهی تعاونی‌های مسکن‌مهر در پروژه فاز۵ پرند را برعهده دارد و با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، ۲۵۰۰ واحدمسکونی از ۵ هزار واحد پروژه مپسا در فاز۵ پرند در دهه‌فجر امسال بهره‌برداری می‌شود و یک هزار واحد نیز اسفند تحویل متقاضیان خواهد شد. مابقی واحدها در این پروژه نیز خرداد سال آینده افتتاح می‌شوند و به این ترتیب پرونده این پروژه تا قبل از تغییر دولت بسته خواهد شد.
وی در عین حال اظهار امیدواری کرد تعهد دستگاه‌های خدمات‌رسان برای تامین خدمات زیربنایی سر موقع به اجرا دربیاید تا تاخیری در زمان افتتاح صورت نگیرد.
مدیر عامل «مپسا» ویژگی‌های فنی و سکونتی مسکن‌مهر صنعتی‌ساخته‌شده در فاز ۳ و فاز ۵ پرند را در مقایسه با سایر واحدهای این شهر، متفاوت دانست و گفت: ساختمان‌های ۳طبقه پروژه مپسا با مشاعات زیاد و نمای ۴طرفه در هیچ یک از سایر ساختمان‌های مسکن‌مهر که تراکم بالا دارند، تکرار نشده است.

مدیرعامل مپسا: ۲۵۰۰ واحدمسکونی از ۵ هزار واحد پروژه مپسا در فاز۵ پرند در دهه‌فجر امسال بهره‌برداری می‌شود و یک هزار واحد نیز اسفند تحویل متقاضیان خواهد شد. مابقی واحدها در این پروژه خرداد سال آینده افتتاح می‌شوند

    نظرات