افزایش سرطان در کلانشهرها/ عوارض تنفس هوای آلوده

افزایش سرطان در کلانشهرها/ عوارض تنفس هوای آلوده

http://www.bananews.ir/رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، نسبت به افزایش موارد سرطان به دنبال تشدید آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور هشدار داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با خبرنگار مهر به عوارض ناگوار آلودگی هوا بر سلامت افراد اشاره کرد و افزود: آلودگی هوا باعث تحریک سیستم تنفسی، گوارشی، خونی، مغز و اعصاب و پوست می شود.

وی افزود: اگر این آلودگی به صورت مکرر و به مقدار زیاد باشد، باعث ناراحتی دستگاه تنفسی افراد شده و از طریق استنشاق مواد شیمیایی موجود در هوای آلوده، می تواند ایجاد سرطان کند.

خسرونیا به تحریک دستگاه گوارشی از طریق تنفس هوای آلوده اشاره کرد و گفت: تنفس هوای آلوده که در آن مواد سمی و خطرناک مثب نیتراتها و... است، باعث تحریک دستگاه گوارشی و احتمال بروز سرطانهای معده و مری می شود.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران به عوارض آلودگی هوا بر سلامت پوست اشاره کرد و افزود: آلودگی هوا می تواند منجر به سرطان پوست شود. به طور کلی هر ماده خارجی که باعث تحریک یک عضو بدن شود، ممکن است منجر به سرطان شود.

به گفته وی، تمامی ساکنان شهرهای بزرگ کشور و افرادی که در محیطهای آلوده کار می کنند، در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند.

خسرونیا افزود: کارخانجات لاستیک سازی که افراد با آزبست سر و کار دارند، از جمله محیطهایی است که سلامت شاغلین در این اماکن را تهدید می کند.

    نظرات