پشت پرده تخلف آشکار تعاونی‌های مسکن مهر در پرند

پشت پرده تخلف آشکار تعاونی‌های مسکن مهر در پرند

http://www.bananews.ir/بخش زیادی از تعاونی‌های مسکن مهر در شهر جدید پرند بدون استعلام از شرکت عمران این شهر اقدام به جایگزینی اعضا و یا فروش واحدهای اضافه خود می‌کنند که موجب بروز مشکلاتی در آینده برای متقاضیان خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) متقاضیان مسکن مهر که از تحویل واحدهای خود از سوی تعاونی های مسکن در شهر جدید پرند ناامید شده اند، با مراجعه به شرکت عمران این شهر هم با این جواب مواجه می شوند که باید خودتان با تعاونی ها کنار بیایید و پول خود را پس بگیرید.

براین اساس، شرکتهای تعاونی هم از این فرصت استفاده کرده و متقاضیان را مجبور می کنند برای دریافت پول خود، یک نفر را به عنوان جایگزین معرفی کنند، در غیراین صورت نمی توانند از تعاونی مربوطه انصراف دهند.

این در حالی است که بر اساس قوانین مسکن مهر، متقاضی نمی تواند جایگزین متقاضی دیگری شود؛ مگر اینکه این اقدام از سوی شرکت های عمران صورت گیرد و برای متقاضی جدید کد رهگیری صادر شود.

بنابراین تعداد زیادی از متقاضیان مسکن مهر بدون اطلاع شرکت عمران پرند در تعاونی ها جایگزین می شوند و حتی استعلام لازم برای واجد شرایط بودن آنها انجام نمی شود و مشخص نیست که چه تعدادی از آنها شرایط لازم برای ثبت نام در مسکن مهر را دارند.

در واقع تعاونی های مسکن مهر به دنبال سود بیشتر و از دست ندادن اعضای خود هستند و این موضوع را در نظر نمی گیرند که تمامی افراد جایگزین در آینده با مشکلاتی در صدور سند، به نام زدن وام مسکن و واجد شرایط بودن مواجه می شوند.

تعاونی ها اجازه فروش و جایگزینی متقاضیان را ندارند

در این رابطه مدیرعامل شهر جدید پرند در گفتگو با مهر با تایید این موضوع که تعاونی ها افرادی را بدون ثبت در شرکت عمران، جایگزین اعضا می کنند، گفت: این موضوع در آینده مشکلاتی را برای تعاونی ها و افراد جایگزین به وجود می آورد.

 

وی با تاکید بر اینکه جایگزینی افراد و یا فروش واحد باید از طریق شرکت عمران پرند انجام گیرد، بیان کرد: تعاونی ها اجازه فروش واحدها را ندارند و متقاضیانی که به این شیوه واحد مسکن مهر دریافت کرده اند، با مشکل مواجه خواهند شد.

حبیب الله چاغروندی تصریح کرد: دراین شیوه امکان ثبت نام متقاضی در سامانه وجود ندارد، بنابراین ممکن است که برخی از این افراد واجد شرایط نباشند که دراین صورت حذف می شوند.

مدیرعامل شهر جدید پرند با بیان اینکه تعاونی های مسکن مهر هرکدام مشکلی دارند، گفت: تعاونی ها با مشکلاتی روبرو هستند و باید مشکلات هرکدام از آنها بررسی شود.

وی افزود: برخی از تعاونی ها با مشکل در دریافت آورده اعضا روبرو هستند و برخی دیگر مشاعات را اضافه گرفته اند و قیمت ساخت واحد افزایش یافته است که مشکلات زیادی را برای آنها بوجود آورده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تلاش ما این است که تعاونی ها از شرایط فعلی بیرون بیایند، اظهار داشت: بخش زیادی از تعاونی‌ها هم با مشکلات مالی روبرو هستند و توان ادامه ساخت و ساز را ندارند.

    نظرات