کولاک جان یک سرباز را گرفت/ اسکان بیش از دو هزار مسافر در جاده های سقز

کولاک جان یک سرباز را گرفت/ اسکان بیش از دو هزار مسافر در جاده های سقز

http://www.bananews.ir/به علت بارش سنگین برف و کولاک، ‌یک نفر از سربازان فداکار هنگ مرزی شهرستان سقز ‌در حال انجام وظیفه، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) با توجه به بارش شدید برف و کولاک شدید طی چهارشنبه تا جمعه هفته قبل متاسفانه یک نفر کشته شد.

در جریان بارش های صورت گرفته علاوه بر فوت یک سرباز وظیفه به نام "محسن صفری" که در پاسگاه "هرمیدول" شهرستان سقز مشغول خدمت بود، شمار زیادی از مسافران در جاده های منتهی به شهرستان سقز با حضور به موقع نیروهای امدادی اسکان داده شدند.

بر اساس گزارش فرمانداری شهرستان سقز این سرباز وظیفه بر اثر کولاک شدید مفقود شد و با تلاش نیروهای امداد و نجات جنازه وی بعد از یک روز پیدا شد.

مرحوم صفری اهل اراک در منطقه مرزی بخش سرشیو شهرستان سقز مشغول خدمت سربازی بود.

دکل های تیر برق روستاهای سقز تعمیر و تعویض شد

فرماندار شهرستان سقز نیز با اشاره به خسارت های وارد شده بر اثر کولاک و بارش برف گفت: مشکل برق بیشتر روستاهای شهرستان سقز که به علت بارش سنگین برف و کولاک قطع شده بود رفع شد و تلاش برای رفع مشکل تعدادی دیگر از روستاها همچنان ادامه دارد.

نادر فخری اظهار داشت: علت قطعی برق ۲۰۰ روستای سقز، شکسته شدن تعدادی تیرهای فشار قوی و تعداد زیادی تیرهای فشار ضعیف روستاهای شهرستان سقز بود که به محض اطلاع، با تلاش شبانه روزی پرسنل شرکت توزیع برق شهرستان سقز‌، ‌تیرها تعمیر و تعویض شدند و این تلاش توسط ۱۰ اکیپ تا برق دار شدن تمام روستاها همچنان ادامه دارد.

۲۱۱۵ مسافر گرفتار در برف و کولاک در سقز اسکان داده شدند

همچنین بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر شهرستان سقز به دلیل بارش سنگین برف و کولاک در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه مسافران زیادی در مسیرهای منتهی به سقز در راه ماندند که به کمک نیروهای امدادی هلال احمر شهرستان سقز دو هزار و ۱۱۵ نفر در محورهای ایرانخواه، ‌صاحب‌، میرده و شهر سقز با همکاری هیئت امنای مسجد و دهیاران اسکان داده شدند.

همچنین در این گزارش آمده است که به دلیل بارش سنگین برف و کولاک مسیرهای اصلی منتهی به شهرستان سقز بسته شده بود که با تلاش شبانه روزی تمامی مسیرها بازگشایی شده و هم اکنون تردد در تمامی مسیرهای اصلی و فرعی منتهی به شهرستان سقز امکان پذیر است.

با تلاش نیروهای سپاه، مسیر سقز - مریوان بازگشایی شد

با تلاش نیروها و پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان سقز ۴۵ کیلومتر راه مسدود شده سقز - مریوان با ۲۴ ساعت کار شبانه روزی بازگشایی شد.

گفتنی است ارتفاع برف در مناطقی از این شهرستان از جمله دهستان چهل چشمه، ذوالفقار و خورخوره به یک متر و در داخل شهر ۳۵ سانتی متر و دمای هوا در طول سه شبانه روز اخیر که بارش برف آغاز شده منفی ۲۰ درجه زیر صفر گزارش شده است.

    نظرات