۳ پایه اصلی پل خلیج فارس تا شش ماه آینده آماده می شود

۳ پایه اصلی پل خلیج فارس تا شش ماه آینده آماده می شود

http://www.bananews.ir/مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آماده شدن ۳ پایه کیسون پل خلیج فارس تا ۶ ماه آینده خبر داد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ˈاسفندیار حیدری پورˈ افزود: ساخت یک پایه کیسون پل از اوایل دی ماه جاری در حوضچه خشک اول آغاز شده که تا شش ماه آینده، ۳ پایه از ۶ پایه پل آماده شده و پس از اتمام ساخت، مراحل شناور سازی، حمل کیسون و مغروق سازی جهت نصب پایه ها در محل پل انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: تاکنون برای ساخت پایه اول پل ۳۰۰ تن آرماتور بندی انجام شده و جهت تکمیل آن تا ۱ هزار تن آرماتور نیاز است. وزن هر پایه ۲۵ هزار تن با ارتفاع ۱۵۰ متر از بستر دریاست.

حیدری پور با اشاره به ساخت حوضچه خشک دوم پل گفت: خاکبرداری پروژه حوضچه خشک دوم به حجم ۵۰۰ هزار متر مکعب در هفته آینده آغاز خواهد شد و تا ۲ ماه آینده نیز با تکمیل این حوضچه، ساخت یکی از ۲ انکر ( پایه های کوتاه نگهدارنده عرشه در آب) با ارتفاع ۵۵ متر در این محدوده آغاز می شود و ۳ پایه دیگر پل نیز در این حوضچه ساخته خواهد شد.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم، طول پل خلیج فارس را بر روی دریا و خشکی درجموع ۴ هزار و ۱۳۰ متر ذکر کرد و افزود : طول پل در محدوده خشکی به سمت لافت ۷۹۰ متر و در محدوده خشکی به طرف پهل حدود ۸۴۰ متر است و ۲ هزار و۵۰۰ متر نیز طول پل بر روی دریا می باشد.

حیدری پور، از شکل گیری ارکان اصلی سازه پل در دو طرف تا پایان خرداد ماه سال آینده خبر داد و افزود: در حال حاضر، از ۴۴۸ شمع مورد نیاز پل ۲۷ شمع درجا اجرا شده و کازوی (رمپ های دو طرف پل ) نیز در لافت و پهل به اتمام رسیده و با پیشرفت پروژه در محدوده خشکی و نصب ۳ پایلون، شکل پل از طرف پهل به سمت لافت تا خرداد ماه سال آینده تکمیل خواهد شد.

بر اساس گزارش  پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، پروژه عظیم و ملی پل خلیج فارس با ۱۵ درصد سهم مشارکت دولت و۸۵ درصد پیمانکار طرح از طریق فاینانس مجموعا با اعتباری حدود ۶۵۰ میلیون یورو ، بین بندر پهل در سرزمین اصلی و منطقه لافت در جزیره قشم احداث خواهد شد.

یادآور می شود سازه پل خلیج فارس از نوع کابلی با سیستم ترکه ای با ۶ پایه اصلی می باشد که امکان عبور قطار و وسائط نقلیه از طریق یک خط آهن، چهار باند اتومبیل (رفت و برگشت) از روی آن و عبور کشتی از زیر آن را فراهم خواهد ساخت.

    نظرات