دومین جشنواره و نمایشگاه زیست فناوری ایران آغاز شد

دومین جشنواره و نمایشگاه زیست فناوری ایران آغاز شد

www.BanaNews.irدومین جشنواره و نمایشگاه زیست فناوری ایران امروز صبح سه شنبه بیست و ششم دی ماه با حضور دکتر سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دومین جشنواره و نمایشگاه زیست فناوری ایران که با شعار «فناوری‌های نوین زیستی در خدمت زندگی و سلامت انسان» از سه شنبه ۲۶ دی ماه آغاز شده است تا روز شنبه ۳۰ دی ماه ادامه دارد.

در دومین نمایشگاه زیست فناوری ایران ۱۲۰ شرکت دانش بنیان حضور دارند که حدود ۴۰ شرکت حاضر در نمایشگاه از پارک‌های علم‌ و فناوری‌ و مراکز رشد هستند و سایر شرکت‌ها به صورت مستقل و آزاد شرکت کرده‌اند.

معرفی و برندسازی محصولات زیست‌ فناوری ایران در داخل و خارج کشور، معرفی توان فنی – تولیدی و آخرین دستاوردهای زیست‌ فناوری کشور و کمک به ایجاد ارتباط، تبادل ‌نظر و همکاری میان بخش‌های علمی، صنعتی وتجاری مربوط به زیست ‌فناوری کشور، تشویق پژوهشگران، نوآوران و صاحبان صنعت در عرصه زیست ‌فناوری کشور، جلب مشارکت سرمایه ‌گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه ‌گذاری در تولید محصولات مبتنی بر زیست‌ فناوری ازجمله اهدافی است که در برگزاری این جشنواره و نمایشگاه مدنظر قرار دارد.

«شرکت‌ها و مؤسسات داخلی و خارجی»، «شرکت‌ها ومؤسسات تولیدی، خدماتی، بازرگانی و سرمایه ‌گذاری (داخلی و خارجی)»، «دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی (داخلی و خارجی)» و «مراکز رشد، پارک ‌ها و شهرک‌ های فناوری و صنعتی (داخلی و خارجی)» در دومین جشنواره زیست فناوری ایران حضور دارند.

دومین گردهمایی دبیران زیست کشور با همکاری وزارت آموزش و پرورش ۲۹ دی ماه در حاشیه‌ی نمایشگاه دومین جشنواره زیست فناوری ایران برگزار می‌شود و همچنین نمایشگاه هنر و زیست فناوری شامل ۴۰ اثر از هنرمندان فعال در حوزه‌ی کاریکاتور، عکس و پوستر با موضوع زیست فناوری نیز در روزهای برگزاری جشنواره بر پا خواهد بود.

همچنین نشست آموزش، پژوهش و نیروی انسانی در زیست فناوری سه‌شنبه ۲۶ دی، نشست انطباق با شرایط اقتصاد مقاومتی، چهارشنبه ۲۷ دی، نشست روش‌های تامین مالی و سرمایه‌گذاری، پنجشنبه ۲۸ دی و نشست توسعه‌ی تجارت و صادرات، جمعه ۲۹ دی در حاشیه‌ دومین جشنواره زیست فناوری ایران برگزار می‌شوند.

    نظرات