تدابیر جدید سنگاپور برای جلوگیری از حباب قیمت مسکن

تدابیر جدید سنگاپور برای جلوگیری از حباب قیمت مسکن

http://www.bananews.ir/دولت سنگاپور برای مقابله با شکل‌گیری حباب قیمت در بازار مسکن این کشور مالیات‌های بالاتری را برای املاک صنعتی و همچنین مسکونی وضع کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اتباع خارجی و شرکت‌هایی که املاک مسکونی می‌خرند، اکنون باید حق تمبری پرداخت کنند که از ۱۰ به ۱۵ درصد افزایش یافته است. همچنین مقامات سنگاپوری برای نخستین بار حق تمبر فروشنده را وضع کردند که برای فروش انبارها و کارخانه‌هایی که سه سال از خریدشان می‌گذرد، بین پنج تا ۱۵ درصد است.

تدابیر جدید دولت سنگاپور برای مقابله با افزایش بی‌رویه قیمت‌های مسکن در این کشور موجب شد ارزش سهام سازندگان بزرگ املاک سقوط کند.

ارزش سهام کپیتالند بیش از چهار درصد و ارزش سهام کیپل‌لند و سیتی دولوپمنت بیش از شش درصد کاهش داشت که موجب افت ۰٫۵ درصدی شاخص اصلی سهام شد.

به گزارش رویترز، این هفتمین اقدام دولت سنگاپور برای آرام کردن بازار مسکن از اواخر سال ۲۰۰۹ است و در شرایطی انجام می‌گیرد که حزب حاکم در تلاش برای محدود کردن هجوم خارجیان به این کشور است.

سنگاپور و بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی به دلیل اقدام کشورهای غربی در عرضه اعتبار ارزان، با افزایش قیمت‌های املاک روبرو شده‌اند. این امر موجب افزایش ورود سرمایه به کشورهایی مانند چین، هنگ کنگ، تایوان و سنگاپور شده و قیمت‌ها را به سطحی افزایش داده که بسیاری از شهروندان این کشورها قادر به خرید خانه نیستند.

    نظرات