دستگاه تصفیه کننده هوا در کشور ساخته شد

دستگاه تصفیه کننده هوا در کشور ساخته شد

http://www.bananews.ir/محققان یک شرکت ایرانی موفق به طراحی و ساخت دستگاه تصفیه کننده هوا شدند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس سید رضا شخص امام‌پور، مخترع دستگاه تصفیه هوا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت:‌ دستگاه تصفیه هوا از قابلیت حذف بسیاری از آلاینده‌های بیولوژیک و غیر بیولوژیک هوا از قبیل میکروارگانیزم‌ها، گازها، ذرات معلق و .... برخوردار است.

این دستگاه با باردار کردن آیروسل ها باعث اتصال آنها به یکدیگر و ته‌نشین شدن در پشت فیلتر می‌شود و بدین ترتیب ذرات ریز گرد و غبار را که باعث آلودگی هوای محیط شده‌اند حذف می‌کند.

وی با بیان این که این دستگاه فاقد نمونه مشابه بوده و ثبت اختراع شده است درباره اساس کار این دستگاه گفت: اساس کار دستگاه بر یونیزاسیون دو قطبی (دی‌پلار یونیزیشن) است که به سیستم امکان می‌دهد ضمن حذف آلاینده‌های گازی و میکروارگانیزم‌ها بوی نامطبوع محیط را نیز برطرف کند. در حوزه سرمایش و گرمایش نیز این دستگاه با تعویض مستمر هوا نیاز به انرژی را به شدت کاهش می‌دهد.

امام‌پور با بیان این که دستگاه تصفیه هوا در نمونه‌های مختلف خانگی، داخل خودرو و محیط‌های عمومی طراحی و ساخته شده قیمت نمونه‌های کوچک این دستگاه را حدود ۶۰۰ هزار تومان عنوان و خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل عدم حمایت مناسب از این طرح موفق به تولید انبوه دستگاه‌های ساخته شده نشده‌ایم که با توجه به بحران فزاینده آلودگی هوا و تبعات ناگوار آن بر سلامتی شهروندان امیدواریم با حمایت مناسب مسوولان موفق به تولید انبوه این دستگها و کمک به کاهش مشکلات ناشی از آلودگی هوا در کشور بشویم.

    نظرات