توقیف ۱۲ محصول از واحد های تولیدی و صنفی توسط استاندارد خوزستان

توقیف ۱۲ محصول از واحد های تولیدی و صنفی توسط استاندارد خوزستان

http://www.bananews.ir مسئول حقوقی اداره کل استاندارد گفت : درآذر ماه سال جاری و در راستای بازرسی از واحد های تولیدی و صنفی کارشناسان این اداره کل تعداد ۱۲ محصول مختلف از واحد های تولیدی و صنفی در سطح استان خوزستان را به علت مغایرت با استانداردهای ملی مربوطه و نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری توقیف و جمع آوری نمودند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرضیه دهدشتی زاده گفت : از جمله این محصولات می توان به شیر آلات بهداشتی و ساختمانی با نام های تجارتی تضمین، پارس پرتو، مغان، شاهینا، سه شاخه و چهار راهی با نام های تجاری مهر۱، آذین، معین، روشویی و ظرف شویی با نام تجاری شل، بلوک پلی استایرن ، خرپای فولادی تیرچه و لوله پلی اتیلن آبرسانی اشاره نمود.

وی افزود : محصولات توقیفی شامل ۱۵۳ عدد شیرآلات بهداشتی ساختمانی، ۲۴۵ کلاف لوله پلی اتیلن آبرسانی، ۱۲۰۰  عدد روشویی و ظرفشویی، ۳۵۵ عدد سه شاخه و چهار راهی، ۴۰۰ قطعه بلوک سقفی پلی استایرن و ۵۰۰۰ متر خرپای فولادی تیرچه می باشند که در راستای بازرسی از واحد های تولیدی و صنفی توقیف و جمع آوری شده اند.

دهدشتی زاده افزود : کالاهای مذکور از جمله کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده که طبق ماده ۹ قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان استاندارد ایران هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت های مقرر تولید، تمرکز، توزیع و فروش اینگونه کالاها با کیفیت پایین تر از استاندارد ملی مربوطه و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع و خاطیان به حکم محاکم صالحه محکوم خواهند شد .

براساس گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان ، وی به همشهریان و هم استانی های عزیز توصیه نمود در هنگام خرید هر محصولی به تاریخ تولید ، تاریخ انقضاء نشان استاندارد و سالم بودن محصول توجه داشته باشند.

    نظرات