افتتاح راه‌آهن ملایر - کرمانشاه قبل از پایان دولت دهم

افتتاح راه‌آهن ملایر - کرمانشاه قبل از پایان دولت دهم

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن ملایر - کرمانشاه تا قبل از پایان عمر دولت دهم افتتاح می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس احمد صادقی در جلسه بررسی پروژه‌های مهر ماندگار استان کرمانشاه، اظهار کرد: راه آهن غرب کشور از پروژه های مهم ریلی کشور است که غرب کشور را به مرکز کشور متصل می کند.

وی گفت: مسیر ملایر - کرمانشاه این پروژه به طول ۱۷۷ کیلومتر در قالب پنج قطعه در حال اجراست که ۱۴۰ کیلومتر آن آماده ریل گذاری است و بزودی عملیات ریل گذاری آن شروع می شود.

صادقی افزود: علاوه بر اعتباراتی که در قالب بودجه سنواتی به این پروژه داده شده، بزودی ۱۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر از محل فروش اوراق مشارکت به این پروژه تزریق می شود تا اجرای آن سرعت بیشتری بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با روند خوبی که اجرای این پروژه گرفته، مسیر ملایر - کرمانشاه راه آهن غرب کشور تا قبل از پایان عمر دولت دهم افتتاح می شود.

همچنین در جلسه دیگری که به منظور بررسی روند اجرای راه آهن غرب در استانداری برگزار شد، مهندس محرابیان دستیار ویژه رییس جمهوری گفت: طی هفته آینده مطالبات و هزینه مدنظر پیمانکاران جهت تسریع در روند پروژه پرداخت خواهد شد و ان شاءلله عملیات ریل گذاری این پروژه با سرعت نصب یک و نیم کیلومتر در روز در دهه فجر امسال آغاز خواهد شد.

محرابیان افزود: قبل از پایان دولت دهم مردم کرمانشاه از این دستاورد ارزشمند دولت خدمتگزار در قالب طرحی از مجموعه پروژه های مهر ماندگار بهره مند خواهند شد.

گفتنی است: ادامه مسیر راه آهن غرب کشور از کرمانشاه به سمت خسروی به طول ۳۳۰ کیلومتر نیز در حال اجراست.

    نظرات