آغاز آبرسانی به شهر دلیجان از سرشاخه‌های دز

آغاز آبرسانی به شهر دلیجان از سرشاخه‌های دز

http://www.bananews.ir/طی مراسمی با حضور استاندار استان مرکزی کلنگ طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز (سد کوچری) به شهر دلیجان به زمین زده شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در این مراسم با اشاره به ضرورت اجرای طرح آبرسانی به شهر دلیجان عنوان کرد: با توجه به کمبود آب در پی خشکسالی‌های اخیر و افت منابع آبی در شهر دلیجان، طرح آبرسانی به این شهر از خط انتقال سرشاخه‌های دز (سد کوچری) با موافقت وزارت نیرو در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز این طرح تا زمان بهره‌برداری ۱۲۰ میلیارد ریال است، افزود: مرحله اول این طرح در صورت تخصیص به موقع اعتبارات تا شش ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. وی اعتبار اولیه این طرح را ۶۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات خشکسالی و منابع عمومی عنوان کرد و افزود: در مرحله اولیه اجرای این طرح حدود ۹ کیلومتر خط انتقال آب با لوله‌های چدن داکتیل به اقطار ۴۰۰ و ۵۰۰ میلی‌متر اجرا و یک باب ایستگاه پمپاژ آب ساخته می‌شود که با اجرایی شدن این طرح ۱۲۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آبرسانی این شهر افزوده خواهد شد.

مهندس شعبانی‌فرد، استاندار استان مرکزی نیز با اشاره به سهم ۲۷ میلیون متر‌مکعبی استان مرکزی از آب سرشاخه‌های دز در سال عنوان کرد: انتقال آب به شهرستان‌های ساوه، محلات، خمین و دلیجان از سرشاخه‌های دز پیش‌بینی شده که به همین منظور عملیات اجرایی انتقال آب از سرشاخه‌های دز به محلات از سال گذشته آغاز و هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است.

وی ضمن ابراز خرسندی از آغاز عملیات طرح آبرسانی به شهر دلیجان از سر شاخه‌های دز اظهار کرد: اجرای طرح انتقال آب به شهرستان‌های خمین و ساوه نیز توسط شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان در دست پیگیری است و به زودی عملیات اجرای آن آغاز خواهد شد.


    نظرات